GOED GEVOEL BIJ HELLAS

CELINE MICHIELSEN VOLGT HAAR HART BIJ KEUZE HAAGSE CLUB

Den Haag – Handbalster Celine Michielsen werd na haar vertrek bij Nieuwegein begeerd door veel clubs. Toch koos zij zonder aarzelen voor het Haagse Hellas. Het pas 18-jarige talent twijfelde geen moment. ,,Ik heb mijn hart gevolgd. Als ik me op mijn gemak voel, speel ik de beste wedstrijden.

Michielsen over haar keuze naar Hellas te gaan: ,,Ik was er snel uit. Hellas is een mooie club met een grote naam in de handbalwereld. Toen ik bekend had gemaakt, dat ik weg zou gaan bij Nieuwegein ben ik door meerdere clubs benaderd. Maar voor mijn ontwikkeling vond ik het beter naar Hellas te gaan. Ik kan daar veel leren en krijg er veel speeltijd. Dat is in dit stadium voor mij belangrijk. De gesprekken met manager Henk Baggerman en trainer Erik van der Wel verliepen positief. Alles klopte voor mijn gevoel bij deze overgang.”

Celine Michielsen geldt als een groot talent. Zij maakt deel uit van de Handbal Academie op Papendal, waar zij sport en studeert voor onderwijsassistente. Ook is zij basisspeelster van Jong Oranje, dat onlangs nog uitkwam op het WK in Montenegro. Al op haar elfde jaar maakte zij deel uit van de afdelingsselectie Brabant. Tijdens het EK (onder 17 jaar) werd zij vorig jaar uitgeroepen tot de beste cirkelloopster.

Op jeugdige leeftijd begon Michielsen bij Handbal Breda (nu United) en stapte op haar elfde jaar over naar Internos in Etten-Leur. Haar vader, Fred Michielsen, was daar trainer/coach. Toen hij aan de slag ging bij eredivisieclub Nieuwegein verhuisde zijn dochter mee naar die vereniging. Ook nu zijn zij, na drie jaar Nieuwegein, samen verkast naar Hellas. Fred Michielsen ondersteunt hoofdcoach Erik van der Wel bij de selectie van de Haagse club. Geen probleem voor Celine Michielsen. ,,Ik zie hem tijdens de wedstrijd en de training niet als vader maar als trainer.”

Afgaande op haar prestaties kan Celine Michielsen uitgroeien tot een vaste waarde van het grote Oranje. Coach Van der Wel: ,,Celine heeft alle eigenschappen in zich om een topspeelster te worden. Ze heeft kracht, een sterk schot, inzicht en een prima wedstrijdinstelling. Als zij zich zo blijft ontwikkelen, kunnen wij veel plezier aan haar beleven.”

Michielsen blijft nuchter onder die lovende woorden. ,,Ik zie wel hoe het allemaal loopt. Voorlopig heb ik het erg naar mijn zin bij Hellas. Ik kan er veel leren, dus ik heb geen reden om weg te gaan. Later wil ik wel naar het buitenland, maar dan wil ik eerst mijn studie afgerond hebben. En vooral ook meer ervaring hebben opgedaan in de Nederlandse competitie.”

Over de kansen van Hellas op het behalen van prijzen is Michielsen realistisch. ,,We hebben een korte voorbereiding gehad doordat een paar speelsters naar het WK waren. We zijn dus niet optimaal aan de competitie begonnen. Toch zijn de eerste twee wedstrijden meegevallen. Tegen Quintus en Dalfsen, die allebei titelkandidaat zijn, hebben we goede uitslagen neergezet. Over een paar weken zijn wij pas echt ingespeeld. Het is nu nog even wennen. Maar als we elkaar straks makkelijker weten te vinden, komen de punten vanzelf.”

AD HAAGSCHE COURANT/PETER LOTMAN

Kanjer van de week Tom Bronswijk