OPGEVEN STAAT NIET IN WOORDENBOEK VAN HELLAS-MANNEN

Den Haag – De handballers van Hellas hebben weer bewezen dat opgeven niet in hun woordenboek staat. De hekkensluiter van de eredivisie knokte weer heel hard en nu leverde de krachtsinspanning de 26-23 overwinning op tegen Tachos.

Coach Neso Saponjic was na het spannende duel lovend over de instelling van zijn manschappen. ,,We waren de betere ploeg in de dekking, in de aanval en in het doel. Dit is een mooie overwinning voor ons en een terechte beloning voor al dat harde werken. Dit geeft ons hoop voor de laatste wedstrijd en het biedt ook zeker perspectief voor de toekomst.”

Wessel Coster, het talent van Jong Oranje, was opnieuw de grote man bij Hellas. Ondanks zijn jeugdige leeftijd (19 jaar) leidde hij het team in de aanval en de dekking. Met negen doelpunten was hij bovendien de beste schutter in de Haagse ploeg. Op de eerste fase na beschikte de thuisclub steeds over een voorsprong.

Bij de rust was het 13-10 en na een kwartier in de tweede helft zelfs 22-17. Die ruime marge kon Hellas niet vasthouden en bij 24-22 werd het nog even penibel. ,,Toch hebben we geen seconde getwijfeld dat wij zouden winnen,” zei Saponjic na afloop trots. ,,Alle spelers die we hebben ingezet, hebben gescoord. Dat zegt genoeg over de kracht van het team.”

Doelpunten Hellas: Wessel Coster (9), Norbert Laernoes (4), Ubbo Starrenburg (3), Semmy Boekee (2), Loek van Bergen en Henegouwen (2), Jeffrey Zevenbergen (2), Wessel de Groene, Pim van Starrenburg, Kevin Hendriks en Tom Visser.

Stand play-down na 5 wedstrijden (incl. bonuspunten): Quintus 14, Swift 6 (doelsaldo 0), Tachos 6 (-14) en Hellas 4 (-24) punten.

AD HAAGSCHE COURANT/Peter Lotman

Paasbroden Actie – Actie tbv Sponsordag 14 juni 2014