Van de Voorzitter – 20 april 2014

Het zijn en waren belangrijke weken voor Hellas. Nu de zaal voor de jeugd langzaamaan ingeruild wordt voor het veld, worden de prijzen en ‘de klappen’ uitgedeeld in eredivisie. De heren hebben het er ongeschonden vanaf gebracht. Hard trainen, blijven knokken ondanks dat het soms heel slecht gaat en toeslaan wanneer het moet. De onverzettelijkheid in de laatste wedstrijd om degradatie te voorkomen was fenomenaal, super, te mooi ! Met 30-20 in Arnhem winnen van Swift, dat dwing je af als je het met z’n allen wil doen. Björn, Neso en alle mannen van harte…eerst even rust en dan op weg naar een mooi seizoen 2014-2015.

De dames zijn nog niet klaar met het karwei. Op zaterdag 10 mei in Raalte en zaterdag 17 mei zal er aan de Laan van Poot gestreden worden voor behoud in de eredivisie. En hoewel wij onze meiden natuurlijk sterker achten, zal alle aandacht gevraagd worden om deze wedstrijden winnend af te sluiten. Dan volgt daarna nog de beloning van een sterk bekertoernooi: voor de tweede jaar op rij spelen wij de bekerfinale. Ditmaal op 29 mei (Hemelvaart) in Almere tegen Dalfsen, doordat E&O in de halve eindstrijd met ‘speels’ gemak en goed spel aan de kant werd gezet (30-23).  Dit geeft alle vertrouwen voor nog drie mooie wedstrijden! Wij komen allemaal kijken…heel veel suc6 !

Heren drie speelde vorige week de finale om de Jan Alma Cup. Ik heb met de trainer/coach moeten beloven daar niet zwaar over uit te wijden. De weg ernaar toe was prachtig, het eindresultaat was teleurstellend. Gelukkig weten we nu al dat we volgend jaar revanche kunnen nemen.

De jeugd speelt weer lekker op het veld en zeker in het zonnetje is dat niet echt een straf. Het voorjaarskamp nadert, waarbij er weer veel plezier gemaakt zal worden en (zeker de dameskant) onze meiden in Almere aan zullen gaan moedigen. Na het kamp zal er vanaf woensdagavond 4 juni weer beachhandbal gespeeld worden bij Gotcha. Elke woensdag is er dan vanaf 17 uur training op het strand. Op de training krijgen de kinderen de definitieve tijden mee. Het gerucht gaat dat de selecties dit jaar van 19-20 de seniorentijd willen gaan gebruiken om zich voor te bereiden op het nieuwe seizoen, dus dan wordt het ook nog leuk om even te blijven kijken na trainen! Laat het mooie weer dus maar komen.

Ondertussen wordt er aan alle kanten hard gewerkt om mooie dingen te realiseren voor Hellas:

• Er is een Hellas ideeëncommissie opgericht om te helpen kleine/grote knelpunten op te lossen (super initiatief van de ouders van de D-mannen, maar uiteraard heen exclusieve groep);
  • We zijn nog steeds hard bezig voor het ‘Buurthuis van de Toekomst’, binnenkort kunnen jullie de eerste plannen verwachten ;
  • Er wordt gewerkt aan een mooie sponsordag op 14 juni waar iedereen van harte welkom is. De actie is gestart met de verkoop van zalige Segaar Paasbroden (Mark bedankt !);
  • Er komen nog clinics aan, het beachhandbal komt eraan;
  • Zoals altijd sluiten we dit jaar af met het Kersentoernooi !

Kortom: er is nog veel plezier te beleven aan de LvP voordat de vakantie begint!!

Anneke van Zanen – Nieberg

Clinics voor op 17 mei voor E, D, C en B jeugd