HELLAS COACH NESO SAPONJIC “ONE FOR ALL AND ALL FOR ONE”

Dit weekend beginnen de Nederlandse handballers in de eredivisie aan het tweede gedeelte van de competitie. Voor de ene ploeg betekend dit als men naar de stand kijkt dat men bovenverwachting heeft gepresteerd in de eerste competitiehelft voor de ander ploeg betekend het een teleurstellend resultaat.

Hellas coach Neso Saponjic noemt de oogst voor zijn ploeg van twee punten, van de mogelijke achttien te verdienen punten, mager. “Vooraf hadden we op meer gehoopt” vertelt hij maar de reële verwachting bij ons was dat deze jonge groep met weinig schotkracht en ervaring het lastig zou krijgen”.

Geluk afdwingen
Saponjic: “Op twee wedstrijden na, tegen Quintus en Tachos, hebben we de andere wedstrijden die we verloren hebben maar net aan verloren. Daarnaast hebben we twee keer gelijk gespeeld. In het tweede gedeelte van de competitie geloven Björn (Budding red.) en ik toch in het feit dat de jongens stappen zullen gaan maken en iets meer zullen geven. Daarnaast hopen we dat ze met gedurfd spel ook meer geluk kunnen afdwingen.

Blessures
Ondanks dat de beide coaches ook veel geplaagd worden met blessures hoor je ze daar niet over klagen. Uddo Starrenberg en Jeffrey Zevenbergen zijn echter nog altijd niet inzetbaar en dat zijn twee grote gangmakers in onze selectie net als de grote en sterke schutter Ricardo Holman. De laatste twee verwachten we binnenkort weer terug op het speelveld. Daarnaast zijn Thiery van Zundert en Bernie Vermeer ongelukkig geblesseerd geraakt en staan derhalve ook een paar weken aan de kant, zo vertelt Saponjic. “Alle andere spelers trainen en kunnen spelen en daar moeten we het mee doen”.

Optimistisch
De coach van Hellas blijft echter optimistisch. Hij hoop dit weekend de negatieve spiraal te kunnen doorbreken en de eerste overwinning te gaan vieren tegen E&O. Björn en ik blijven heel positief en geloven onvoorwaardelijk in deze groep . Zeg maar ouderwets “one for all and all for one”, ofwel het teambelang bovenal.

handbastartpunt

HEREN HELLAS LATEN HET LIGGEN TEGEN E&O