HELLAS VROUWEN MOEIZAAM NAAR GELIJKSPEL

De uitwedstrijd tegen V&L is voor de handbalvrouwen van Hellas uitgelopen op een moeizame exercitie. De wedstrijd startte fel en ondanks dat de beginfase al redelijk rommelig was, wisten de Haagse dames met enkele flitsende combinaties en een scherp schietende Shantella Smid, een vroege voorsprong te nemen. (3-6). V&L gaf zich echter niet zo snel gewonnen en met hun offensieve dekking zaaiden zij twijfel bij de Hellas-aanval.

Aan Haagse zijde stond de 6-0 verdediging goed, waardoor zich een echte vechtwedstrijd ontvouwde die door vele technische fouten rommelig oogde. Via 6-9, werd de ruststand van 9-11 in het voordeel van Hellas bereikt. Hellas deed zichzelf hiermee flink tekort. In het laatste gedeelte van de eerste helft werden veel open kansen gemist en zo gaf men de Limburgse dames nog het geloof dat het voor hen zou kunnen gebeuren in de tweede helft.

Initiatief
De vrouwen van V&L kwamen strak uit de kleedkamers en namen direct het initiatief in de wedstrijd over. Eerst kwam men tot gelijke hoogte en daarna nam men zelfs een voorsprong van 2 doelpunten (17-15). Hellas coach Joris Witjens zag de bui toen al hangen: “We hadden te weinig power in de benen om door hun offensieve dekking te komen en als we dat dan deden, misten we eenvoudige doelkansen. Even dacht ik bij 17-15 dat we eraan gingen”. Niets was echter minder waar, want dat lieten de Haagse vrouwen zich niet gebeuren. Via doelpunten van Lisanne van Vliet, Shantella Smid en Talisa Groen, werd de achterstand weggewerkt en met nog slechts enkele minuten te spelen was de stand gelijk (18-18). In de slotfase scoorden beide ploegen nog twee keer en redde Sanne Leenders in de slotseconde nog een ultieme poging van V&L om de winst te behalen. Eindstand 20-20 en zo neemt Hellas toch een punt mee naar Den Haag.

Tevreden
Een wedstrijd met twee gezichten. Voor de rust Hellas dat de overhand had, maar niet wist door te drukken. En na de rust een sterk V&L dat Hellas aan het wankelen bracht. Hellas coach Joris Witjens: “Wij kwamen hier voor 2 punten en hebben die doelstelling niet behaald. Soms moet je echter tevreden zijn met een punt en als ik zie dat we er, mede door de vechtlust bij V&L, niet goed aan te pas kwamen, dan kan ik hier tevreden mee zijn. We hebben de rug gerecht op een aantal heel moeilijke momenten en zeker als je niet lekker speelt, is dat moeilijk. We lopen geen echte schade op en houden V&L nu in ieder geval 2 punten achter ons en we krijgen ze nog thuis.”

Doelpunten Hellas: Shantella Smid 9, Talisa Groen 6, Lisanne van Vliet 3, Michelle Favre 1, Abbey Hendriks 1

Haagse Topsport

Kanjers van de week