HELLAS KRIJGT EEN KOUDE DOUCHE

Voorafgaand aan de wedstrijd Hellas tegen Houten, frustreerden de Sint en zijn Pieten het inlopen van de heren van Hellas. Na afloop van de met 27-18 verloren wedstrijd bleek dat de douches geen warm water produceerden. Een koude douche dus na de zoveelste verloren wedstrijd voor de Haagse handballers. Hellas liep de hele wedstrijd achter de feiten aan, kon geen vuist maken en moest de winst verdiend aan Houten laten.

Het is het verhaal van dit seizoen: Hellas is niet bij machte om wedstrijden in winst om te zetten. Er wordt vaak behoorlijk gespeeld, waarbij het verdedigend goed in elkaar steekt. Maar klaarblijkelijk vraagt dat zoveel van de spelers, dat er aanvallend te weinig schotkracht overblijft. Het is dan ook bijzonder te noemen dat Hellas als de nummer laatst van de competitie, verdedigend het minste tegendoelpunten heeft van de eredivisie.

Voor
Reden waarom Hellas op de plek staat, is natuurlijk dat het aantal doelpunten voor, nog veel lager is dan dat van alle andere teams. Je wint natuurlijk pas een wedstrijd als je er meer maakt dan je tegenstander. Het is zaak om de schotkracht op te schroeven de komende periode. Als dat gebeurt, komen de punten vanzelf. Rust, vertrouwen en inzet zullen de belangrijkste ingrediënten zijn om tot winst te komen. De trainers Budding en Saponjic zijn dit zich terdege bewust en blijven geloven in deze jonge groep. Budding: “Ze verdienen het gewoon. Er wordt hard gewerkt op trainingen, verdedigend voeren ze alles feilloos uit, als ze dat nu ook aanvallend nog doen dan is er niets aan de hand.”

Initiatief
Houten profiteerde zaterdag optimaal van de zwakte van Hellas. Vanaf het eerste fluitsignaal nam de thuisploeg het initiatief en heeft dat niet meer uit handen gegeven. Via 6-2 na tien minuten werd het via 9-4 uiteindelijk 12-9 bij rust. Hellas probeerde het nog wel in de tweede helft, maar kon geen vuist maken tegen het stugge Houten. Die ploeg speelde geconcentreerd en liet de winst geen moment in gevaar komen. De eindstand werd bepaald op 27-18. Hellas kreeg dus eerst figuurlijk, maar later ook letterlijk een koude douche. Of Houten ditzelfde lot ten deel viel, is niet duidelijk, maar zij hadden in ieder geval het genoegen om de twee punten in Houten te houden.

Doelpunten Hellas:
Kevin Hendriks (2), Kevin Kersten (1), Loek van Bergen en Henegouwen (5), Norbert Laernoes (2), Pim van Starrenburg (1), Wessel Coster (6), Wessel Kuiper (1).

tekst via www.haagsetopsport.nl

MET 25% KORTING NAAR ADO DEN HAAG-EXCELSIOR