Even vragen aan: Talisa Groen, handbalster

‘WE HEBBEN HET TEGEN HET EINDE VERKNALD’

De Haagse handbalster Talisa Groen heeft met VOC Amsterdam onverwacht naast de landstitel bij de vrouwen gegrepen. In de derde beslissende wedstrijd verloor zij gisteren met haar team van Dalfsen (22-24). De 26-jarige Groen heeft tien jaar gespeeld voor het Haagse Hellas.talisa

Zuur verlies?
Talisa Groen: ,,Ja, dat kan je wel zeggen. Het is een enorme teleurstelling. In 2005 onder trainer Erik van der Wel zat ik als junior op de bank toen Hellas landskampioen werd. Ik heb toen nog wel wat minuten mogen maken. Maar dit had een titel moeten zijn waaraan ik echt een bijdrage had geleverd.”

Is het een zwaar seizoen geweest bij VOC?
,,Ja, maar de titel had alles kunnen goedmaken. Dat is uiteindelijk waar je veel voor traint en je sociale leven op een laag pitje zet. Daarom heb ik aan het begin van dit seizoen ook de overstap naar VOC gemaakt.”

Hoe is de aanpassing bij die club verlopen?
,,Het was wennen in het begin. Ik moest m’n draai vinden in het team en ook qua spel wilde het niet lukken. Ik kon niet mijn stempel drukken zoals ik dat bij Hellas kon. De laatste weken ging dat steeds beter.”

Dus ga je door bij VOC?
,,Ik heb inderdaad besloten om nog een jaar te blijven, ondanks deze domper. Ik kan individueel nog meer groeien en ik vind het zonde om na een jaar investeren nu alweer een stap terug te doen. Onder trainer Bert Bouwer leer ik nog elke dag en je ziet ons als team ook groeien.”

Waarom ging het mis?
,,Wij speelden niet als team en niemand haalde haar eigen niveau. Heel het seizoen leef je er naartoe en dan verknallen we het. Vooral tegen het einde hebben we te veel geforceerd.”
AD/HAAGSCHE COURANT/PETER LOTMAN

Keepers gescheiden: Nick de Knegt naar Quintus, broer René blijft bij Hellas