Zuur puntverlies Hellas

Den Haag – Zuur was het puntverlies (19-19) van de handballers van Hellas in het eredivisieduel met Tachos.

Een halve minuut voor het einde wisselde coach Voskuil bij 18-18 keeper René de Knegt voor een veldspeler om meer druk in de aanval te krijgen. Met succes, want Wessel Coster kogelde de bal in het Waalwijkse doel.

Heel Hellas vierde feest, maar Tachos profiteerde alert en schoot de bal uit de spelhervatting pardoes over de verbouwereerde Hellenen. 19-19 dus en de vreugde sloeg al snel om in teleurstelling.

Toch speelde de thuisclub zonder spelbepaler Loek van Bergen en Henegouwen een behoorlijke wedstrijd. Met de sterk spelende Pepijn Michielsen (totaal zeven doelpunten) leek Hellas bij 15-14 afstand te kunnen nemen. Ondanks goed keeperswerk van De Knegt en doelpunten van Pim van Starrenburg en Wessel Coster (beiden viermaal) haakte Tachos toch weer aan.

Met de even spectaculaire als bizarre ontknoping tot gevolg.

AD SPORT/PETER LOTMAN

Activiteiten komend weekend
Hercules te laat met eindsprint