Cruciale wedstrijd Hellas in strijd tegen degradatie

Den Haag – De handbalsters van Hellas spelen zaterdag (20.00 uur Laan van Poot) een cruciale wedstrijd tegen DSS in de strijd tegen degradatie uit de eerste divisie. De veelvoudig landskampioen moest eerder al een stapje terugdoen uit de eredivisie.

Het zou te ver voeren om het rampzalig te noemen. Er zijn ergere dingen in het leven, maar het is voor de roemruchte club een domper op de feestvreugde van het 90-jarig bestaan. De ervaren trainer/coach Nico Stet, die Hellas in 2002 de landstitel bezorgde, is vorig jaar teruggehaald om het tij te keren. Vooralsnog is het ook voor hem knokken tegen beter weten in geworden.

Stet: ,,Iedereen heeft dit seizoen kunnen zien waarom het zover is gekomen. Het klinkt hard, maar het is gewoon dat we minder kwaliteit in huis hebben dan vroeger. Er wordt keihard gewerkt en ik kan niets op de inzet van die meiden aanmerken. Alleen de beloning blijft uit voor ze en dat is jammer. Wij hebben zes punten meer dan vorig seizoen met een kwalitatief beter team. Deze meiden zijn gebleven en hebben er het beste van gemaakt. Dat heeft geresulteerd in niet meer dan een derde plaats van onderen.”

,,Wij realiseren ons dat het de dag van de waarheid is tegen DSS. Zij staan 1 punt onder ons. Ik heb er veel vertrouwen in, dat wij het gaan redden. Makkelijk zal het niet worden, want de uitwedstrijd verloren wij kansloos. Ik hoop dat onze meiden alsnog de beloning krijgen die zij op basis van hard werken verdienen. Voor de toekomst van Hellas is het van zeer groot belang, dat wij in de eerste divisie blijven.”

AD SPORT/PETER LOTMAN

Handbalsters Hellas ingeslapen op het kussen van de roem
Activiteiten 1 april