Eervolle prijs Neso Saponjic

Neso Saponjic van Hellas is tijdens de ledenvergadering van het Nederlands Handbal Verbond onderscheiden voor zijn grote verdiensten voor het jeugdhandbal. Hij ontving uit handen van voorzitter Tjark de Lange de NKS Ton Loeffen Waarderingsprijs.

De geëmotioneerde Saponjic: ,,Dit was totaal onverwacht. Ik was er stil van en dat wil wat zeggen.”

Saponjic ontving deze prijs voor het werk dat hij de afgelopen jaren heeft geleverd voor de jeugdafdeling van Hellas. Met name het jongenshandbal van de Haagse club heeft hij stevig op de kaart gezet met behulp van een even gepassioneerde staf.

Naast zijn werk als trainer van heren 1 coachte Saponjic vijf jaar geleden de heren A naar het Nederlands kampioenschap. Daarnaast gaf hij met Jeffrey Zevenbergen en Justin Pronk de opleiding vanaf de D jeugd meer vorm en structuur.

Dat leidde dit jaar tot deelname van de heren A, B en C van Hellas aan het NK. Volgend jaar zijn alle teams opnieuw dubbel bezet en gaat Hellas door met opleiden, zodat meegewerkt kan worden aan de BENE-League ambities van heren 1.

AD SPORT/PETER LOTMAN

Justin Pronk nieuwe trainer damesselectie