Ernstige blessure overschaduwt de feestvreugde bij Hellas

PEPIJN MICHIELSEN BREEKT BEEN

Den Haag – Met de 33-25 overwinning op het Rotterdamse HARO speelden de handballers van Hellas zich definitief veilig in de eredivisie. De kuitbeenbreuk van Pepijn Michielsen vergalde de vreugde over de Haagse zege.

De kreet van pijn ging door merg en been. Pepijn Michielsen schreeuwde het uit. Direct was zichtbaar dat het om een

Pepijn Michielsen, foto Jet van Bergen en Henegouwen

ernstige blessure ging. Op het moment dat de onfortuinlijke handballer naar de kant werd gedragen, kon fysiotherapeut Jeroen Coster de diagnose al stellen: gebroken kuitbeen. De ambulance was snel ter plekke en een infuus met pijnstillers deed de ergste pijn verminderen. Op een brancard ging Michielsen naar het ziekenhuis. Het was een triest gezicht in een wedstrijd die voor Hellas juist zo goed was begonnen.

Pepijn Michielsen, die in de belangstelling staat van meerdere topclubs, verstapte zich. Zijn voet bleef staan achter het been van tegenstander Daniel Postolovski, die daar geen enkele schuld aan had. Door de sterke brace om de enkel, knapte het kuitbeen erboven. Een schrale troost: het seizoen is bijna afgelopen en de in topvorm verkerende Michielsen heeft voldoende tijd om te herstellen voor het nieuwe seizoen.

De impact op de toeschouwers en zijn teamgenoten was groot. Er heerste een verslagen stemming. Toch pleitte het voor de Hellenen, dat ze zich herpakten en met extra inzet de strijd aangingen met de Rotterdamse degradatiekandidaat. Coach Giovanni Voskuil van Hellas: ,,Daar ben ik het meest trots op. Het valt niet mee om je op te laden als je ziet hoe je ploeggenoot ernstig geblesseerd raakt. Ik heb mijn spelers gecomplimenteerd met de instelling na het incident.”

EXAMEN

Voor Voskuil, die aan het einde van het seizoen de Haagse club al weer verlaat, was er ook positief nieuws. De partij tegen HARO was zijn laatste examenopdracht voor het trainersdiploma HT4. Uit handen van bondsofficial opleidingen, Will Bakker, ontving Voskuil na afloop het begeerde document. ,,Ik weet nog niet wat ik volgend seizoen ga doen. Cursussen volgen en trainingen geven, maar ik begin nog niet aan een nieuwe club. Ik wacht maar eens af wat er op mij afkomt”, aldus Voskuil die kan terugkijken op een positieve afsluiting van het seizoen bij Hellas.

Vrij snel na het incident met Michielsen zorgden de uitblinkende Loek van Bergen en Henegouwen (totaal zeven doelpunten), Pim van Starrenburg (zes), Ubbo Starrenburg (vijf), en Wessel Coster (vier) voor de 17-11 ruststand. Dat was de tik die HARO niet meer te boven kwam. Met de sterk keepende René de Knegt en na de rust Jari Stam was Hellas ook in defensief opzicht oppermachtig. Via 21-14 en 29-22 drukte Hellas met vijf knappe doelpunten van Ricardo Holman de Rotterdamse opponent met de 33-25 eindstand nog dieper in de degradatiezorgen.

Hellas kan met de nieuwe trainer/coach Hans van Dijk de aandacht richten op het nieuwe seizoen. Een plaats bemachtigen in de prestigieuze BENE-League is het doel. Aanvoerder Loek van Bergen en Henegouwen: ,,Daar gaan we voor. Een zware opdracht, maar het zou voor Den Haag mooi zijn als dat gaat lukken.”

AD SPORT/PETER LOTMAN

Pepijn Michielsen breekt enkel op drie plaatsen
Activiteiten Paasweekend