HANDBALLERS HELLAS LATEN WERKELIJKE KRACHT ZIEN

Den Haag – Nico Stet, de trainer/coach van de handballers van Hellas, had het na de degradatie uit de eredivisie al voorspeld. ,,Zodra de druk van de ketel is, gaan wij goed presteren. Zijn prognose kwam meteen al uit, want de Hagenaars behaalden tegen Aalsmeer een prima 22-22 resultaat.

In de beslissende wedstrijden van de degradatiepoule tegen HARO, Aalsmeer en Swift stonden de jeugdige Hellenen stijf van de zenuwen. Het goede spel dat zij regelmatig in de reguliere competitie lieten zien, konden zij niet prolongeren. Het gevolg was de even trieste als onnodige afdaling naar de eerste divisie. ,,We waren er nog niet rijp voor”, oordeelde coach Stet realistisch. ,,Te weinig ervaring en onvoldoende fysieke kracht zijn ons opgebroken. Maar de potentie bij deze jonge gasten is er wel degelijk.”

Dat bleek zaterdag tegen het sterke Aalsmeer, dat zich nog definitief veilig moest spelen. Bevrijd van alle spanning speelde Hellas een prima wedstrijd. ,,In het begin ging het nog wat moeizaam”, zag Stet. ,,Maar toen heb ik ze gezegd dat ze vrijuit konden spelen. Jullie hebben niks te verliezen. Laat zien wat je werkelijk kunt. En dat is goed uitgepakt”, aldus de tevreden Hagenaar die ook volgend seizoen Hellas weer onder zijn hoede zal nemen.

De wisselvalligheid van de jeugdige Haagse garde bleek weer eens in de eerste helft. De thuisclub nam in het verloop van het eerste half uur een voorsprong van drie doelpunten. Maar even makkelijk verspeelde Hellas die marge weer. Ook in de tweede helft scoorden beide partijen beurtelings tot dertig seconden voor het einde. Bij 21-22 maakte Joris Witjens in ondertal na een mooie actie gelijk vanaf de midopbouwplaats. Aalsmeer kwam in balbezit, maar kon de aanvalsactie niet doeltreffend afronden. Gevolg was een puntendeling voor Hellas, dat in doelman Bart Ravensbergen en hoekspeler Jelmer Laernoes de uitblinkers kende.

AD HAAGSCHE COURANT/Peter Lotman

Kom kijken naar het NK voor de heren A junioren!
SCHERPTE ONTBREEKT BIJ HELLAS IN SLOTFASE COMPETITIE