Hellas behoudt koppositie

Waalwijk – Daags voor het duel met Tachos hoorden de handballers van Hellas dat trainer/coach Giovanni Voskuil er aan het einde van het seizoen mee stopt. De vraag was hoe dit van invloed zou zijn op de wedstrijd.

Het was in het begin even wat stroef, maar toch wonnen de Hagenaars knap met 22-24. Doelman René de Knegt, Wessel Coster en talent Donny Vink waren de uitblinkers.

Aanvoerder Loek van Bergen en Henegouwen: ,,Het is jammer dat we na zo’n topseizoen afscheid moeten nemen van elkaar. Ik heb veel respect voor de keuze die hij heeft gemaakt. We willen in elk geval de stijgende lijn samen met Gio tot het einde doorzetten. Het doel is te laten zien, dat wij de ‘best of the rest’ zijn.”

Hellas kwam na de aftastende openingsfase niet in de problemen en was de hele wedstrijd de betere ploeg.

Coach Voskuil: ,,Tachos verdedigde knetterhard en daar werd te tolerant tegen opgetreden. Er hadden meer tijdstraffen moeten worden uitgedeeld en wij hadden meer strafworpen moeten krijgen. Ik moet mijn spelers het compliment geven, dat zij de partij rustig uitspeelden. Daardoor hebben wij iedereen heel kunnen houden. Dat is ook de reden van de kleine uitslag. We hebben geen risico genomen.”

AD SPORT/PETER LOTMAN

Coach Giovanni Voskuil verlaat Hellas alweer na één seizoen