Hellas blijft aan kop door degelijke zege

Den Haag – In de eredivisie houden de handballers van AJSports/Hellas de spanning erin aan de kop van de ranglijst. Door de 32-24 overwinning op het opleidingsteam van BEVO blijft de ploeg van coach Hans van Dijk samen met Houten in beeld voor de nacompetitie met als inzet een plaats in de BENE-League.

Beide teams ontmoeten elkaar zaterdag 2 december aan de Laan van Poot voor de grote clash.

Hellas had het aanvankelijk lastiger dan de uitslag doet vermoeden. Door slordig spel in de eerste helft konden de Limburgers tot aan de rust (14-14) in het spoor blijven van de thuisclub.

Na het wisselen waren de Hellenen scherper, gingen efficiënter met de kansen om en hadden ook verdedigend de zaken goed voor elkaar.

Aanvoerder Loek van Bergen en Henegouwen: ,,Doordat we het goed oppakten na de rust konden we de score makkelijk opvoeren en de wedstrijd rustig uitspelen. Een degelijke overwinning zonder echte hoogtepunten.”

Coach Van Dijk kon ook zijn wissels extra speeltijd geven. Ubbo Starrenburg was topscorer met acht doelpunten. Het jeugdig talent Robin Nagtegaal werd uitgeroepen tot man van de wedstrijd. Verder was Ricardo Holman voortreffelijk op dreef.

AD SPORT/PETER LOTMAN

Activiteiten komend weekend