Hellas blijft hopen dankzij Holman

Den Haag – Doen wat noodzakelijk is. Dat klinkt eenvoudig, maar is vaak door de spanning een lastige opgave. De handballers van Hellas volbrachten die moeilijke taak en blijven door de 31-22 zege op Limburg Lions in het spoor van DSF Arnhem.

De achterstand op de rivaal uit Gelderland bedraagt één punt. De Hellenen staan derde in de eredivisie, Arnhem tweede. Alleen de bovenste twee plaatsen geven recht op deelname aan de play-offs voor de BENE-League. Spannende weken dus voor Hellas, dat hoopt op een misstap van de grootste concurrent.

Zelf winnen, is dan een eerste vereiste. Dat deed het team van coach Hans van Dijk tegen Lions overtuigend. Een wedstrijd waarin de thuisclub betrekkelijk eenvoudig bouwde aan een voorsprong die nooit in gevaar kwam. Van Dijk kon het zich zelfs permitteren om alle wisselspelers in te zetten. De Haagse ploeg verzwakte nauwelijks en gaf de Limburgse opponent niet de gelegenheid dichterbij te komen. De 15-8 ruststand was voldoende om in het tweede bedrijf de partij geconsolideerd uit te spelen.

MAN VAN DE WEDSTRIJD

Uitblinker was de altijd onverzettelijke Ricardo Holman. De robuuste schutter en verdediger had het zichtbaar naar zijn zin en werd zonder discussie uitgeroepen tot Man van de Wedstrijd. ,,Lekker gespeeld. Ik kreeg de gelegenheid om acties te maken. Dat lukte allemaal. Extra leuk om dan tot beste speler te worden uitgeroepen.”

Aanvoerder Loek van Bergen en Henegouwen en zijn ploeggenoten blijven hopen. ,,Het enige dat we kunnen doen. Nog twee wedstrijden en misschien gaat Arnhem nog in de fout. Wij moeten blijven winnen en zoals we tegen Lions speelden, moet dat lukken. We konden lekker rouleren en waren steeds de bovenliggende partij.”

Doelpunten Hellas : Ricardo Holman (7), Loek van Bergen en Henegouwen (5), Wessel Coster (5), Pepijn Michielsen (4), Ubbo Starrenburg (3), Thierry van Zundert (2), Robin Nagtegaal (2) en Pim van Starrenburg (2).

AD SPORT/PETER LOTMAN

Activiteiten komend weekend