HELLAS KOMT KRACHT TEKORT TEGEN LANDSKAMPIOEN VOLENDAM

PETER LOTMAN

Volendam – De handballers van Hellas speelden een betere wedstrijd tegen regerend landskampioen Volendam dan de uitslag doet vermoeden. Trainer/coach Nico Stet was ondanks de 28-18 nederlaag dan ook niet ontevreden over de prestatie van zijn adepten. ,,Het spel geeft vertrouwen voor de nacompetitie.”

Dat de jeugdige ploeg van Hellas niet opgewassen zou zijn tegen het ervaren Volendam stond bij voorbaat al vast. ,,We waren er niet met de gedachte heen gegaan, dat we zouden kunnen winnen”, was Stet realistisch. ,,Daarvoor is Volendam veel te sterk. De bedoeling was om een goede wedstrijd te spelen. En dat is gelukt. Vooral vergeleken met de laatste twee partijen tegen E&O en Hurry-Up.”

De Hellenen hielden de thuisclub in de eerste helft knap bij tot de 14-11 ruststand. ,,We hadden veel moeite met hun cirkelspeler Tom Schilder. Die kon te makkelijk scoren. En onze cirkelloper kwam juist niet aan de bak tegen de sterke verdedigers van Volendam.”

Met Loek van Bergen en Henegouwen als midopbouwer speelde Hellas ook in het tweede half uur een onbevangen wedstrijd. Een hoofdrol in het duel was weggelegd voor doelman Bart Ravensbergen. Ook Martin Vlijm, de coach van de thuisclub, noemde de Jong Oranje international ‘de beste man van het veld’. Maar ook hij kon niet verhinderen dat Volendam in het tweede half uur geleidelijk aan steeds verder uitliep.

Ondanks doelpunten van Wessel Kuiper en Semmy Boekee moest Hellas het door het verschil in kracht en handelingssnelheid afleggen tegen de titelkandidaat.

,,Geen schande,” vond coach Stet. ,,Wij richten ons nu op de wedstrijden in de degradatiepoule. Dat zal heel zwaar worden, maar ik heb er vertrouwen in dat we voldoende punten zullen pakken om in de eredivisie te blijven. Een noodzaak om met deze jonge, talentvolle ploeg verder te bouwen.”

AD HAAGSCHE COURANT

Hellas 85 jaar!