HELLAS START IN EERSTE DIVISIE IN VOLENDAM

Den Haag – De competitie in de eerste divisie begint op 8 september, een week later dan de eredivisie. De handballers van Hellas, die na de degradatie een stapje terug moeten doen, worden gezien als de belangrijkste kandidaat voor de titel. De ploeg van trainer/coach Nico Stet begint met een uitwedstrijd bij het reserveteam van landskampioen Volendam.

Een geduchte tegenstander vormt streekgenoot DIOS uit Den Hoorn. De ploeg staat komend seizoen onder leiding van oefenmeester Joris Witjens, die jarenlang met veel succes uitkwam voor Hellas. DIOS behaalde vorig seizoen als nieuwkomer knap de nacompetitie. De ploeg van Witjens begint in Panningen tegen het belofteteam van BEVO. De derby tussen Hellas en DIOS, waarnaar nu al met belangstelling wordt uitgekeken, staat gepland voor 13 oktober in de Hellashal. De return is 3 februari in Den Hoorn.

Naast Hellas is Tachos uit Waalwijk een serieuze kandidaat voor de titel. De voormalige topclub heeft zich behoorlijk versterkt met onder anderen Kevin Okkers van Quintus. Hellas treft Tachos pas op zaterdag 10 november aan de Laan van Poot. Een week eerder, op zondag 4 november, komt Tachos naar de Ballonhal in Den Hoorn.

Hellas krijgt 15 september BEVO op bezoek en gaat zondag 23 september naar Aalsmeer. DIOS ontvangt Aalsmeer op zondag 16 september en gaat zondag 23 september naar Nieuwegein. Naast Hellas en DIOS maakt ook het reserveteam van Quintus deel uit van de eerste divisie. De derby met Hellas staat op het programma voor 1 december aan de Laan van Poot en een week eerder, op zondag 25 november, ontvangen de Westlanders DIOS in Kwintsheul.

Start competitie: 8 september: BEVO-DIOS en Volendam-Hellas. 9/9: Quintus-DVC. 15/9: Hellas-BEVO. 16/9: DIOS-Aalsmeer en Houten-Quintus. 23/9: Nieuwegein-DIOS, Quintus-Tachos en Aalsmeer-Hellas. 29/9: Hellas-Nieuwegein en Achilles-Quintus. 30/9: DIOS-White Demons. 7/10: White Demons-Hellas, DIOS-Lions en Quintus-Venlo.

AD HAAGSCHE COURANT/ Peter Lotman

Kaarten Heineken Holland House beschikbaar