JESSE VAN DER LINDEN KEERT TERUG NAAR HELLAS

MET PIJN IN HET HART VERLAAT JEUGDIG TALENT AALSMEER

Jesse van der Linden verlaat Aalsmeer en keert terug naar zijn oude club Hellas. Een beslissing die niet eenvoudig was voor het 19-jarige talent. Het gevoel en het verstand vochten om voorrang. Maar nu is hij opgelucht dat hij de knoop heeft doorgehakt.

Van der Linden legt uit waarom hij deze lastige keuze heeft moeten maken. ,,Het heeft te maken met een aantal zaken. Dit seizoen heb ik gemerkt, dat ik langzaam mijn plezier in het handbal ben kwijtgeraakt. Er is een punt gekomen, dat ik mijzelf afvroeg of ik nog een jaar of twee wilde investeren in het handbal bij Aalsmeer of moest proberen mijn plezier terug te krijgen. Dat is voor mij nu het belangrijkste.”

,,Ik vind het erg jammer om weg te gaan, want ik heb veel nieuwe mensen ontmoet bij Aalsmeer en ze hebben veel geïnvesteerd in mij. Toch had ik moeite om door te gaan. Daarnaast is de combinatie VWO en topsport nooit het makkelijkste geweest. Ik heb vaak genoeg mijn focus op school moeten leggen in plaats van op het handbal.”

ENORM GEHOLPEN

Van der Linden begon op zijn vijfde jaar met handballen bij Hellas. Na twaalf jaar kwam hij in contact met Aalsmeer en trainde een paar keer mee. De topclub zag wel wat in de talentrijke jongeling. ,,Bij Aalsmeer kreeg ik zeer goede baltrainingen van Wai Wong en Bert Bouwer. Met daarnaast ook erg goede krachttrainingen van Eddy Idrizovic en Romy Zengerink. Zij hebben mij enorm geholpen en ik ben op alle vlakken sterk vooruitgegaan, zowel fysiek, mentaal als handballend. Zij zijn voor mij heel belangrijk geweest en trouwens voor heel Aalsmeer.”

De 19-jarige Van der Linden heeft ook wat betreft zijn maatschappelijke carrière de zaken goed op een rijtje staan. ,,Dit jaar wil ik 6-VWO afronden en daarna neem ik een tussenjaar. Ik wilde erg graag geneeskunde studeren, maar ik werd helaas uitgeloot. In mijn tussenjaar ga ik werken in het ziekenhuis om zo mijn CV te verbeteren. Dat helpt wanneer ik me volgend jaar weer inschrijf voor geneeskunde.”

GOEDE PROGRESSIE

Ook het handbal blijft toch een belangrijke plaats innemen in het leven van Van der Linden.

,,Bij Hellas wil ik graag met het eerste goed gaan meedraaien. Het is nu een gemixte groep van spelers die al langer in de eredivisie spelen en mijn oude teamgenoten die ook naar de senioren zijn doorgestroomd. Dit team kan de komende jaren goede progressie doormaken en dat zie ik heel erg zitten. Maarten Roestenburg kende ik nog niet echt, maar nu ik een paar keer met hem heb gesproken, lijkt hij mij een leuke en goede trainer die dezelfde visie voor ogen heeft als ik.”

Roestenburg is op zijn beurt blij met de komst van Jesse van der Linden. ,,Hij is een enthousiaste gast, die zich bij Aalsmeer heel sterk heeft doorontwikkeld. Hij is op veel manieren inzetbaar binnen ons team. Een aanwinst, aan wie we veel plezier gaan beleven.”

Bij Aalsmeer betreuren ze het vertrek van het jonge talent. Manager René Romeijn: ,,Super jammer dat Jesse weggaat. We hebben er in goed overleg met elkaar over gesproken en dit is het beste. Wij zagen zeker toekomst in hem. Het reizen heen en weer naar Aalsmeer en de studie waren heel pittig voor hem. Hij gaat nu dichter bij huis spelen en dat is een stuk rustiger voor hem.”

AD SPORT/PETER LOTMAN

AROLD HOLMAN STOPT NA MOOIE LOOPBAAN ALS KEEPER EN TRAINER