Knappe overwinning Hellas in midweeks duel met Venlo

In de midweekse competitiewedstrijd hebben de handballers van Hellas een knappe 25-28 overwinning behaald op Handbal Venlo.

Met een opnieuw uitblinkende keeper René de Knegt leverden de Hagenaars vooral collectief een uitstekende prestatie.

Coach Giovanni Voskuil moest in het verloop van de wedstrijd improviseren. Pepijn Michielsen, die een sterke partij speelde, kreeg een persoonlijke bewaking. De andere opbouwer, aanvoerder Loek van Bergen en Henegouwen, moest in de tweede helft na drie tijdstraffen met een rode kaart naar de kleedkamer.

Voskuil deed een beroep op zijn wisselspelers Ricardo Holman en Djimmy Nolet en zij pakten het goed op.

Voskuil: ,,We raken niet zo snel meer in paniek en houden tegenwoordig het koppie erbij. Dat is van belang voor de nacompetitie.”

Zaterdag ontvangt Hellas aan de Laan van Poot titelkandidaat Swift Arnhem dat in eigen huis een forse afstraffing kreeg van concurrent E&O.

AD SPORT/PETER LOTMAN

Oranje dames: finale!