LISANNE VAN VLIET SCHIET HELLAS IN SLOTFASE NAAR ZEGE

PETER LOTMAN

Emmen – De handbalsters van Hellas moesten in Emmen tot het uiterste gaan om de overwinning op E&O uit het vuur te slepen. Na een zinderende slotfase pakte de ploeg van trainer/coach Erik van der Wel in de laatste seconden met 22-23 de volle winst dankzij een treffer van Lisanne van Vliet.

Hellas had zich al geplaatst voor de kampioenspoule, maar voor de thuisclub stond er nog een plek in de play-offs op het spel. ,,Daarom,” zag coach Van der Wel,  ,,was E&O ook optimaal gemotiveerd. Ze knokten voor elke centimeter. Daar hadden wij toch een groot deel van de wedstrijd moeite mee.”

Dat bleek ook uit de voorsprong voor de Drentse ploeg bij de rust: 12-9. In de tweede helft werd het zelfs 16-12 en Hellas leek de partij uit handen te geven. Maar de Haagse ploeg toonde veerkracht. Het werd 16-15, 17-17 en 18-18, na ruim een kwartier spelen. In de turbulente slotfase kwam Hellas op 19-21, maar weer haakte de fanatieke thuisclub aan bij 21-21. Bij 22-21 leek Hellas toch de winst in Emmen te moeten laten.

Een fraaie treffer van Angelique van Duijvenbode betekende 22-22 en de supporters van beide partijen verzoenden zich eigenlijk al met een gelijkspel. Totdat een snelle aanvalscombinatie toch nog knap werd afgerond door Lisanne van Vliet: 22-23. Grote vreugde bij Hellas en ontgoocheling bij de speelsters van E&O, die zo dichtbij plaatsing voor de play-offs waren.

Coach Van der Wel van Hellas: ,,Ik ben tevreden over de getoonde werklust en de teamprestatie. Maar we hadden de hele wedstrijd te veel moeite om de kansen te benutten. Het was meer spannend dan mooi.”

De doelpunten voor Hellas kwamen van: Ana Pavkovic (5), Lisanne van Vliet (4), Talisa Groen (4), Shantella Smid (3), Lisette Moelker (2), Angelique van Duijvenbode (2), Jolanda Boks, Denise Maquelin en Marlen Arroyo.

AD HAAGSCHE COURANT

WENNEN AAN NIEUWE BASIS
Er mag niet met hars gespeeld worden!!