Nico Stet stopt toch bij Hellas

Nico Stet heeft aangegeven dat hij komend seizoen de dames van Hellas niet onder zijn hoede zal nemen. Aan het begin van dit seizoen is Nico, Helleen in hart en nieren, ingesprongen als trainer van de damesgroep. Dat het een lastige opgave zou worden was op voorhand duidelijk, maar dat weerhield Stet er niet van om de uitdaging aan te gaan. Het was handballend gezien een matig seizoen voor Hellas en dat leidde uiteindelijk in de laatste wedstrijd tot degradatie naar de tweede divisie. Stet wil ruimte maken voor jong trainerstalent en zelf zijn ervaring op een andere manier nuttig maken voor zijn club. Ook assistent Boy van der Ploeg heeft aangegeven te stoppen met zijn werkzaamheden voor de damesselectie van Hellas.

Het bestuur van Hellas betreurt het vertrek van het duo maar is ook verheugd dat Stet de mogelijkheid open houdt om komend seizoen toe te treden tot de technische commissie om de handballijn voor de dames binnen de vereniging gestalte te geven. Het bestuur ziet graag dat de degradatie naar de tweede divisie aangegrepen wordt om met nog meer energie de nieuwe koers voor de dameskant van de vereniging door te zetten. Daarbij is gekeken naar de aanpak aan de herenkant die tot aansprekende resultaten leidt en de inzet zal dan ook zijn die aanpak op vergelijkbare wijze verder te implementeren aan de dameskant. Er is dit seizoen al een begin gemaakt met een dergelijke aanpak en deze lijn zal vanaf komend seizoen een vervolg krijgen. Daarnaast is de Sectie Top in overleg over de definitieve invulling van de trainerspositie voor volgend seizoen en verwacht daar binnenkort uitsluitsel over te kunnen bieden. Vooralsnog nemen Justin Pronk en Neso Saponjic tot de zomer de trainingen waar.

12, 13 en 14 mei: HAAG Marathon Challenge - parkeren is mogelijk lastig
Aanpak trainer Saponjic bij Hellas betaalt zich uit