Op de man af: Thierry van Zundert

‘IK KAN NOGAL CHAOTISCH ZIJN . DAT MOET IK LEREN TE VERANDEREN’

Naam:  Thierry van Zundert.

Geboren: 19 december 1994 in Gouda.

Woonplaats: Den Haag.

Sport: Handbal.

Studie:  Derde jaar Bachelor Psychologie aan de universiteit Leiden.

Werk: Verkoopmedewerker bij Gall&Gall.

Relatie: Saskia van Zanen, ook van Hellas, is mijn vriendin.

Familie die handbalt: Mijn vader René van Zundert en mijn moeder Mariëtta Trimp hebben bij Hermes gehandbald en mijn broertje Yannick speelt bij Hellas. Verder heb ik neven, nichten, ooms en tantes die handballen of gehandbald hebben.

Clubs: Op mijn vierde jaar ben ik begonnen bij Hermes in Den Haag. In de jeugd ben ik overgestapt naar Hellas, waar ik nu nog steeds speel.

Positie in team: In de hoek en aan de cirkel.

Successen: Nederlands kampioen zaal in de A-jeugd; een paar keer Nederlands veldkampioen in de B-jeugd en verschillende keren gehandhaafd in de eredivisie.

Mooiste moment: Het Nederlands kampioenschap zaal met de A-jeugd.

Dieptepunt: Toen ik de achterste kruisband van mijn knie inscheurde en daardoor langere tijd geblesseerd heb moeten toekijken. Dat was vreselijk.

Beste trainer: Bij de jeugd hebben Maarten Visser en Marco Langereis mij veel basiskennis van het handbal bijgebracht en daar heb ik nog steeds veel profijt van.

Favoriete handballer/sporter: Uwe Gensheimer vind ik een zeer goede linkerhoekspeler. Verder vind ik Per Mertesacker een interessante voetballer.

Ambitie: De grootste ambitie op handbalgebied is met Hellas naar de BENE-League promoveren. Zou geweldig zijn.

Bijgeloof: Heb ik niet.

Hobby’s: Gamen of gezellig afspreken met vrienden.

Tv-programma/Film/Serie: Breaking Bad vond ik een gave serie.

Auto: Ik rij nu in een Fiat Punto, maar mijn droomauto is zo’n oud Volkswagen busje.

Favoriete eten/drinken: Poffertjes en cola vanille.

Sterke eigenschappen:  Ik ben snel en behendig. Dat is vooral in de snelle tegenaanval en met passeren heel handig.

Verbeterpunten:  Ik kan nogal chaotisch zijn. Dat moet ik leren te veranderen.

Nieuws dat je bezighoudt: Alles over hersenen vind ik erg interessant.

Belangrijk binnenkort: Op handbalgebied met Hellas goed presteren in de nacompetitie. Er komt  nog een serie mooie wedstrijden.

AD SPORT/PETER LOTMAN

Aanpak trainer Saponjic bij Hellas betaalt zich uit