Van de NHV site: schoolhandbal groot succes!

Schoolhandbal in Den Haag een groot succes (link naar NHV site)

Op twee woensdagen zijn bij SOS-Kwieksport, WHC, Hercules en Hellas in Den Haag de jaarlijkse schoolhandbaltoernooien binnen de gemeente Den Haag georganiseerd. Er werd gespeeld door teams van de groepen 5 tot en met 8 van bijna vijftig scholen, waarbij ruim 1500 kinderen, verdeeld over meer dan 150 teams, deelnamen.

De ongekende prestaties van het Nederlands Damesteam hebben de afgelopen maanden voor een dusdanige populariteit van de handbalsport gezorgd dat het enthousiasme onder basisschoolkinderen en hun ouders steeds groot wordt en hierdoor de weg naar de clubs steeds makkelijker gevonden wordt. Dit was terug te zien tijdens de toernooien, waar leuk en fanatiek gespeeld werd en vele ouders en familieleden de kinderen kwamen aanmoedigen.

Voor de groepen 8 werd bovendien bij Hellas de stedelijke finale georganiseerd waar gespeeld werd om het kampioenschap van Den Haag. De beste acht teams van de eerste vier toernooien bij zowel de jongens als de meisjes hadden zich hiervoor geplaatst en de finaledag werd een regelrechte sensatie! Maar liefst vier plaatsingswedstrijden moesten beslist worden door een zogenoemde Golden Goal en na een intensieve middag handbal in de Hellashal mochten twee scholen zich Haags kampioen schoolhandbal 2016 noemen. Bij de jongens ging de eer en felicitaties naar de Nutsschool Laan van Poot en bij de meisjes naar De Oase.

Het schoolhandbal wordt in Den Haag, net als vele overige sporten die deel uit maken van de Haagse Schoolsportkalender,  al jaren georganiseerd in een samenwerkingsverband tussen de gemeente Den Haag en de Haagse sportverenigingen. Deze samenwerking draagt bij aan een verhoging van de sportparticipatie binnen de gemeente en biedt de clubs de kans te profiteren van de bestaande netwerken om schoolkinderen kennis te laten maken met sport en club.

Eindstanden
Jongens:
1. Nutsschool Laan van Poot; 2. De la Reyschool; 3. OSG Heldring; 4. De Oase.
Meisjes: 1. De Oase; 2. De Vuurtoren; 3. OB Leyenburg; 4. De Ark.

Activiteiten komend weekend
Hellas heel koel in spectaculaire slotfase. Klik hier voor het krantenartikel