VROUWEN QUINTUS EN HELLAS OPENEN TEGEN ELKAAR

Den Haag – Een mooiere opening van het seizoen had de competitieleider voor de handbalsters in de eredivisie niet kunnen bedenken. Op zaterdag 1 september beginnen de vrouwen van Hellas en Quintus direct al met de altijd beladen streekderby. Plaats van handeling is de VanderVoorthal in Kwintsheul. De return is 17 november in de Hellashal.

Op de tweede speeldag, 8 september, staat er voor de Haagse ploeg opnieuw een zware klus op het programma. Dan komt landskampioen en bekerwinnaar Dalfsen op bezoek aan de Laan van Poot. Quintus reist naar Limburg voor de confrontatie met het voormalige Loreal, nu Handbal Venlo geheten. Op 15 september spelen beide clubs een thuiswedstrijd. De Westlandse formatie van de nieuwe trainer/coach Alex Curescu ontvangt het gepromoveerde Aalsmeer. Hellas is gastvrouw van E&O uit Emmen.

22 september treft Quintus in Amsterdam rivaal VOC, waarmee in de halve bekerfinale na twee verlengingen werd afgerekend. Hellas van oefenmeester Erik van der Wel neemt het op tegen Handbal Venlo. Vervolgens ligt de competitie twee weken stil en vervolgt Hellas op 13 oktober thuis tegen Aalsmeer en Quintus voor eigen publiek tegen de Limburgse nieuwkomer V&L.

De rest van het eerste deel van het programma (9 wedstrijden) voor beide clubs: 20 oktober: VOC-Hellas en Fortissimo-Quintus. 27 oktober: Hellas-V&L en Quintus-SEW. 3 november: Quintus-E&O en Fortissimo-Hellas. 10 november: Hellas-SEW en zondag 11 november: Dalfsen-Quintus. Op 17 november gevolgd door de tweede derby van het seizoen tussen Hellas en Quintus.

AD HAAGSCHE COURANT/Peter Lotman

Felicitatie 85 jaar Hellas van Theo Cordesius