HELLAS LIJFT DOELMAN QUINCY KOMPIER IN

Ook Hellas heeft toegeslagen op de transfermarkt. Het bleef even stil, omdat de Sectie Topsport druk doende was met het aanstellen van een nieuwe trainer/coach. Na de benoeming van Maarten Roestenburg heeft de Haagse eredivisieclub keeper Quincy Kompier kunnen inlijven.

De 26-jarige Kompier woont in Zwanenburg, zo’n vijf minuten van Amsterdam. Sinds januari is hij werkzaam bij Lyreco als Accountmanager New Business en daarnaast studeert hij nog HBO Commerciële Economie.

Kompier is vooral bekend van zijn jarenlange keeperswerk bij Aristos.
,,Daar ben ik ook begonnen en heb vanaf mijn tiende jaar bij Aristos gehandbald. In de tussentijd heb ik nog twee jaar bij Aalsmeer gekeept om vervolgens weer terug te keren bij Aristos. Nadat de club vorig jaar degradeerde, ben ik vervolgens naar Tachos in Waalwijk gegaan. Het reizen brak mij op, omdat het zeker een uur en tien minuten rijden was.

Via één van mijn beste vrienden, Samir Benghanem, ben ik enkele jaren geleden al met Hellas in contact gekomen. Daardoor heb ik veel vriendschappen bij die club opgebouwd en ik draag Hellas dan ook een warm hart toe. Bovendien is Hellas een mooie club met een bekende naam. De keuze om naar Den Haag te gaan was dus voor mij niet zo moeilijk.”

NIET VERWONDERLIJK
Kompier kan, gelet op zijn achtergrond bij Aristos, gerust een pupil van Maarten Roestenburg worden genoemd. Het is dus niet zo verwonderlijk, dat hij zijn voormalige oefenmeester achterna is gegaan. ,,Ik kijk er zeker naar uit weer met hem te kunnen gaan samenwerken én met de beide keeperstrainers Bart Uijtdebroek en Arold Holman. Zeer ervaren keeperstrainers van wie ik nog het nodige kan leren.”

Uijtdebroek, die met Holman al heel wat topkeepers heeft klaargestoomd bij Hellas, over zijn aanwinst: ,,Quincy is een prima keeper met een aantal jaren eredivisie-ervaring. Ik kende hem al een tijdje van Aristos en Tachos. Een atletische jongen met snelle reflexen. En bovendien zoals een keeper hoort te zijn: ‘goed-gek’…, haha.

Verder ook een jongen die binnen en buiten het veld zeer sociaal is. Hij wil hard werken om het maximale eruit te halen. Een knokker voor elk punt. Hij gaat altijd uit van zijn eigen kracht en kan daarmee belangrijk zijn voor het team.”

KNOKKEN VOOR PLEK
Uijtdebroek, benadrukt nog eens dat iedere keeper in de selectie moet knokken voor zijn plek. ,,Ons tweede team speelt nu eerste divisie, dus we hebben voor de twee topteams tenminste vier, vijf volwaardige keepers nodig. En als iedereen knokt, zal ook iedereen beter worden. We hebben nu meerdere keepers die gaan knallen voor een plek in de hoofdmacht. Iedereen moet zich bewijzen.”

AD SPORT/PETER LOTMAN

Ook de senioren mogen weer trainen! - Lees hier de voorwaarden.
ROESTENBURG NIEUWE TRAINER/COACH HELLAS