HELLAS ZONDER TALISA GROEN TANDLOOS

Den Haag – Door de 24-27 nederlaag tegen SEW zijn de handbalsters van Hellas nog verder in de problemen gekomen in de strijd tegen degradatie uit de eredivisie. In de play-downs heeft de ploeg van trainer/coach Joris Witjens twee wedstrijden verloren. Grootste tegenvaller was, dat door de winst van DSS bij E&O de Haagse ploeg naar de voorlaatste plaats is gezakt.

In de eerste helft tekende het verlies zich al af voor Hellas tegen een veel gretiger SEW. Na een kwartier 5-9 en na twintig minuten 7-12.

De 12-15 ruststand bood nog wel perspectief, maar dan zou het na het wisselen anders moeten gaan. Dat ging het ook even. Hellas kende een sterke periode waarin plotseling alles lukte.

De achterstand werd omgebogen en via 16-16 en 19-19 kwam de thuisclub zelfs op een 22-21 voorsprong. In die fase lieten vooral Shantella Smid (totaal 8x), Kelly Kersten (4) en Babette van Arem (3) zich gelden.

Daarna zakte Hellas finaal door de ondergrens en scoorde tien minuten niet meer.

Het miste in die fase aanjaagster Talisa Groen, die door een kuitblessure voorlopig is uitgeschakeld.

SEW bleef er met de gevaarlijke Melissa Wilmsen en Mabel Panhuis lustig op los scoren waardoor het vijf minuten voor tijd 22-27 werd.

De laatste doelpunten van Van Arem en Favre waren voor de statistieken.

Coach Joris Witjens was ontgoocheld: ,,Tien minuten hebben ze goed gespeeld en dan zie je dat ze kunnen handballen. Hoog tempo en snelle combinaties. Maar het grootste deel van de wedstrijd zit er veel te weinig venijn in. SEW was feller en verdiende daarom de overwinning.”

Stand degradatiepoule: SEW 6, DSS 5, Hellas 4 en E&O 3 punten.

AD/HAAGSCHE COURANT/PETER LOTMAN

BROER EN ZUS VAN HELLAS