KOSTBARE PUNTEN VOOR HELLAS IN JACHT OP DE TITEL

Hellas sleepte zich bij het Opleidingsteam Volendam naar een moeizame 26-27 overwinning. Twee kostbare punten in de achtervolging, samen met Quintus, op koploper Houten. Goed was het allemaal niet, maar als (mager) excuus mocht gelden, dat de Hagenaars wellicht al met hun hoofd bij het bekerduel dinsdag met Aalsmeer waren.

Coach Joris Witjens kon ook niet anders constateren dan dat het allemaal niet best was. ,,Wij hebben heel erg slecht gespeeld. Het was onnauwkeurig, niet fel genoeg en heel matig in de afronding.”

De eerste helft was er een wisselend scoreverloop met uiteindelijk een gaatje van drie doelpunten bij de rust. Die marge kon Hellas een tijdje vasthouden, maar in de tweede helft trok de thuisclub toch weer bij.

In die fase kreeg de Haagse doelman Storm Bolman een rode kaart. In ondertal probeerde hij bij een keeperswissel in de aanval bij het terugwisselen een break te onderscheppen. Daarbij was er contact met de aanvaller en dus rood.

Witjens: ,,Wij waren aanvallend te slordig en hadden te weinig speldiscipline. Ook de echte drive naar het doel ontbrak, waardoor we onze voorsprong nog bijna helemaal weggaven. Op het einde komt Volendam nog bijna gelijk en eerlijk gezegd hadden ze dat misschien nog wel verdiend ook”, aldus de altijd realistische en sportieve Witjens.

Bij 22-26 kwam Volendam terug tot 25-26, waarna Twan Klompé voor de beslissende 25-27 zorgde.

De winst van zowel Hellas als Quintus maakt de regioderby zaterdag aan de Laan van Poot extra beladen. Beide teams staan met een gelijk aantal punten op één punt achterstand van koploper Houten.

Doelpunten: Thierry van Zundert (7), Martijn Poot (5), Twan Klompé (5), Ismail Fakhir (4), Wessel Coster (4) en Pim van Starrenburg (2).

BEKERWEDSTRIJD!
HELLAS HOUDT STAND ONDANKS STERK SLOTOFFENSIEF VAN BFC