MARTIJN POOT VAN QUINTUS NAAR HELLAS

De grootste verrassing in de Haags/Westlandse regio was het afgelopen weekend het bekend worden van de transfer van Martijn Poot van Quintus naar Hellas. De 21-jarige schutter en robuuste verdediger maakt deze overstap in de winterstop, omdat hij aan meer speeltijd wil toekomen. Bij Quintus kwam Poot, die twee seizoenen geleden overkwam van het Limburgse Bevo, steeds minder in actie in de Bene-League.

Martijn Poot over zijn beslissing: ,,Ik vond, dat ik te weinig kans kreeg om te laten zien wat ik kon. De trainers zeiden wel, dat ik vertrouwen kreeg, maar zo voelde het niet. Ik zag mijn spel naarmate het seizoen vorderde steeds minder worden. In het tweede speelde ik heel goed, maar daar werd niet naar gekeken. Daardoor raakte ik steeds meer het plezier kwijt. Ik heb lang getwijfeld, want ik heb een heel goede band met veel jongens bij Quintus, ook buiten het veld. En ja, bij Hellas heb ik leren handballen, dus de keuze voor die club was niet zo moeilijk.”

Al eerder besloot het technisch duo van Quintus, Geert Hinskens/Jack van Lier, hun opbouwspeler speelminuten te geven in het reserveteam. Hinskens: ,,Wij wilden Martijn meer laten spelen om zijn vorm terug te laten krijgen en dat lukte niet in het eerste. Ondanks alle inspanningen kreeg hij die vorm niet terug die wij van hem kenden. Dat is vreselijk jammer, want toen hij destijds naar ons toekwam, zagen wij hem met zijn harde schot en verdedigende kwaliteiten als een aanwinst. Toch kwam de doorbraak er niet. Wij dachten hem in het tweede team weer op zijn oude niveau te kunnen brengen, maar hij kiest liever voor de optie Hellas. Dat is uiteraard zijn goed recht. Wij hopen, dat hij daar zijn draai kan vinden.”

BLIJ MET KOMST

Trainer/coach Maarten Roestenburg van Hellas is blij met de komst van Martijn Poot. ,,Hij moet weer vertrouwen krijgen en dat gaan wij hem geven. Martijn heeft de nodige kwaliteiten, die voor ons team van waarde kunnen zijn. Zowel voor hem als voor ons zou het mooi zijn als hij weer plezier in het handbalspelletje krijgt.”

Martijn Poot, de jongere broer van Niels bij Bevo, komt oorspronkelijk van HV Unitas in Maassluis en speelde van zijn twaalfde tot zijn zeventiende jaar al in Den Haag voor Hellas voordat hij naar Limburg vertrok.

AD SPORT/PETER LOTMAN

MICHAEL PRONK (HELLAS): ‘WIJ GAAN HET HOUTEN SERIEUS LASTIG MAKEN’