Stoelendans in de eredivisie

De eredivisieclubs in de regio Den Haag zijn ondanks de handballoze periode actief op zowel de spelers- als de trainersmarkt. Quintus, Hellas en WHC/Hercules versterkten zich met een aantal spelers en hebben komend seizoen óók een nieuwe coach.

Hellas trok als trainer Maarten Roestenburg aan. De geboren Amsterdammer volgt de vertrokken Portugees Fernando Nunes op. Roestenburg (41) was de afgelopen drie seizoenen oefenmeester bij Aristos Amsterdam. In het verleden had hij stadgenoot Hercules onder zijn hoede. ,,Het beleid van Hellas en het spelersmateriaal trekken mij aan”, zegt Roestenburg. ,,Het is leuk om weer in de regio Den Haag te werken. Ik kijk in elk geval uit naar veel spannende derby’s.”

Ook heeft Hellas doelman Quincy Kompier (26) aangetrokken van Tachos Waalwijk. Het raakte hoekspeler Troy Oranje (Quintus) en keeper Rob Goudriaan (Volendam) kwijt.

Quintus behield trainer/coach Jack van Lier, maar duo-genoot Rob Vis stopte ermee. Hij wordt opgevolgd door voormalig topspeler Geert Hinskens (ex-Volendam). Bij het Opleidingsteam vertrekt Gabi Luijten en krijgen Luuk Obbens (Aalsmeer) en Mark van Vliet (DIOS) de technische leiding.

Nieuw in de selectie zijn: Pieter van der Velden (19 jaar, Tachos), Collin de Vette (25, Volendam), Timo Blom (20, DIOS), Troy Oranje (26, Hellas), Hidde van Oorschot (19, DWS), Kai Overkleeft (24, Hercules) en Jari Boer (20, Volendam). Gestopt zijn: Niels van Lier, Thijs van den Driest, Mitchell Verbraeken, Chris de Bakker en (voorlopig) Kevin Landsweers.

WHC/Hercules zag coach Zsigmond Makay vertrekken en kreeg daar het duo Bart de Koning/ Richard Rijkens (ex-Hercules) voor terug. Het ervaren drietal Jorik Lommen (32), Ramon Meijer (26) en Bart Batenburg (allen vroeger Hercules) keert terug. De talenten Jonah Baak (18) en Koen Houdijk (17), die in de belangstelling stonden van Quintus, blijven. Jari van de Moosdijk (22) komt als nieuweling over van het Belgische Olse Merksem.

DOOR PETER LOTMAN

WAT DOET WESSEL COSTER IN DE CORONA PERIODE?
Ook de senioren mogen weer trainen! - Lees hier de voorwaarden.