TRAINER/COACH FERNANDO NUNES VERTREKT BIJ HELLAS

Het bericht kwam voor Hellas als een donderslag bij heldere hemel. Fernando Nunes, de zo succesvolle en gewaardeerde trainer/coach, stopt noodgedwongen met zijn werkzaamheden bij de Haagse eredivisieclub. Hij vertrekt om persoonlijke redenen naar het buitenland.

Nunes benadrukt, dat zijn besluit niets met Hellas of de spelersgroep te maken heeft. ,,Het is een privé kwestie. Ik was met veel plezier aan het werk bij Hellas. Maar om privé redenen moet ik deze beslissing nemen.”

Nunes, die onlangs nog zijn contract verlengde, betreurt zijn vertrek enorm. ,,Ik neem alle mooie zaken mee die ik heb meegemaakt bij Hellas. De spelers, de staf, het bestuur, de supporters, het is echt een stukje familie geworden. Ik had het plan om langer bij deze mooie club te blijven. Dat had ik de sectie topsport ook gezegd: ik blijf bij Hellas zolang ik in Nederland ben. Het is een club, die mij alle voorwaarden heeft verschaft om optimaal te werken en het team verder te ontwikkelen.”

Manager Handbalzaken van Hellas, Léon van Schie: ,,Ontzettend jammer dat Fernando gaat vertrekken. De samenwerking was uitstekend. Het was ook een succesvol seizoen in de eredivisie. Wij, bestuur en spelers, kijken er met veel plezier op terug. Nu dus de zware klus om een geschikte vervanger voor hem te vinden. Dat zal niet meevallen, maar we gaan hard aan de slag. Zoals altijd gaat dat wel lukken bij Hellas. We hebben al meer tegenslagen overwonnen in de rijke historie van de club.”

Fernnado Nunes besluit met een welgemeende boodschap, die hij zijn jongens altijd voorhield: ,,We will never surrender”.

AD SPORT/PETER LOTMAN

UBBO STARRENBURG: ‘IEDEREEN WAS AANGESLAGEN DOOR VERTREK FERNANDO’