Hellas makkelijk door in nacompetitie

Den Haag – De handballers van AJSports/Hellas hebben zich in de nacompetitie van de eredivisie eenvoudig geplaatst voor de tweede ronde. Na de 25-30 overwinning in Aalsmeer won de ploeg van coach Hans van Dijk ook het thuisduel tegen het opleidingsteam van Aalsmeer met 36-29 na een 19-11 ruststand. Thierry van Zundert was bij Hellas de uitblinker met negen doelpunten.

De Hagenaars treffen in de volgende ronde E&O Emmen, dat afrekende met het opleidingsteam van Bevo. Hellas begint met een uitwedstrijd.

Coach Hans van Dijk was tevreden over het resultaat: ,,Een verdiende overwinning in een ontspannen sfeer. Geen moment in gevaar geweest. De wedstrijd tegen E&O is een goede graadmeter voor onze halve finale van de beker tegen Aalsmeer. Die zit precies tussen de twee partijen tegen E&O in.”

HOOFDMACHT

Dat is dan wél de hoofdmacht van Aalsmeer, die uitkomt in de BENE-League. Die wedstrijd wordt dinsdag 17 april in Aalsmeer gespeeld en dat wordt een loodzware klus voor de Hellenen.

De wedstrijd van zaterdag kende weinig spectaculaire momenten, omdat Hellas vrijwel de hele partij domineerde.

Aanvoerder Loek van Bergen en Henegouwen en zijn teamgenoten hoefden zich niet bovenmatig in te spannen: ,,Beide ploegen beschouwden het eigenlijk als een verplicht nummer. Wij kunnen de wedstrijd nog gebruiken in de aanloop naar de halve finale beker, maar voor Aalsmeer was het puur het volmaken van de zestig minuten. Wij hebben in elk geval lekker kunnen doorwisselen en daardoor heeft iedereen speeltijd gekregen”.

AD SPORT/PETER LOTMAN

Activiteiten komend weekend
Werkzaamheden route Kijkduin-Houtrust vanaf 26 maart a.s.