COACH  FRED MICHIELSEN: IK ZAL ER DE HELE WEEK ZIEK VAN ZIJN

COACH FRED MICHIELSEN: IK ZAL ER DE HELE WEEK ZIEK VAN ZIJN

Den Haag – Om onverklaarbare reden zijn de handbalsters van Hellas de laatste weken volledig van slag. Na de sterke opening van het seizoen, met overwinningen op titelkandidaten VOC en DOS, gingen de Haagse vrouwen een aantal wedstrijden achter elkaar totaal de mist in. Met de onverwachte nederlaag in Emmen tegen laagvlieger E&O als voorlopig dieptepunt.

Trainer/coach Fred Michielsen gaf de gevoelens na afloop treffend weer: ,,Ik kan er mee leven, maar ik zal er wel de hele week ziek van zijn.”

Een directe verklaring, laat staan een oplossing, heeft de Brabantse oefenmeester in Haagse dienst ook niet een, twee, drie voor handen.

,,Het was vooral de manier waarop. In het begin van de competitie was er strijd en beleving. Daar is niks meer van over. Op het mentale vlak laten we het de laatste weken duidelijk afweten. E&O kreeg vleugels op een bepaald moment. Het was typerend dat zij riepen dat ze er nu overheen moesten en dat ze bij ons liepen te mopperen.”

Vertrouwen blijkt het sleutelwoord bij de Haagse speelsters.

,,Dat ontbreekt op dit moment volledig,” constateert ook Michielsen. ,,Zo zie je maar weer, dat zoiets van het ene op het andere moment verdwenen kan zijn. In het begin barstten we van het zelfvertrouwen en drie wedstrijden later is alles weg. Ook de dreun tegen Dalfsen, waarvan we thuis dik verloren, telt daarin zwaar mee.”

Na het duel met E&O heeft Michielsen zijn speelsters indringend toegesproken.

,,Ik heb na de wedstrijd gezegd dat we er nu moeten staan. Je hebt er niets aan om kampioen van de voorbereiding te zijn. Jullie moeten allemaal eens in de spiegel kijken en je realiseren dat je bij Hellas speelt. Er worden bepaalde prestaties van ons verwacht, nee geëist. Wedstrijden speel je als team. Inzet, werklust en beleving vormen de basis voor die prestaties. Accepteer daarbij ook van elkaar de fouten die er worden gemaakt.”

Michielsen weet dat zijn ploeg beduidend beter kan. Met die wetenschap moet hij zijn team deze week weer opladen voor de derby zaterdag met streekrivaal Quintus. Een niet te benijden opdracht.

AD HAAGSCHE COURANT/Peter Lotman

Nieuwe vrienden van Hellas