Collectief falen handballers Hellas

Den Haag – Coach Neso Saponjic van de handballers van Hellas wist na afloop van het met 16-31 verloren duel met Limburg Lions niet of hij nu boos of teleurgesteld moest zijn. ,,Dit was de slechtste wedstrijd van ons dit seizoen. Niets werd met volledige inzet gedaan en de speldiscipline was volledig weg. Een totale offday met een collectief falen.”

Bij de rust was de schade bij 9-13 nog te overzien. Maar in het vervolg van de tweede helft stortten de Hagenaars volledig in elkaar. De technisch begaafde en makkelijk scorende opleidingsploeg van Lions kreeg in het tweede half uur de vrijheid van de Haagse verdedigers om alle kwaliteiten te demonsteren. Na een kwartier, bij 12-22, was het al geen wedstrijd meer. Hellas, dat dit jaar met goed spel al vier wedstrijden had gewonnen, kwam er niet meer aan te pas.

De voorgaande partijen werd er genokt voor elke centimeter, maar de vechtlust en de wil om in de degradatiepoule te overleven ontbraken tegen de Limburgers volledig. Saponjic: ,,Alleen als we die eigenschappen weer uit onze bagage halen, hebben we een kans om nog goede zaken te doen in de strijd tegen degradatie.”

Doelpunten Hellas: Bernie Vermeer (4), Loek van Bergen en Henegouwen (3), Wessel Coster (3), Wessel de Groene (2), Ubbo Starrenburg (2), Karim Tamim en Donny Vink.

AD HAAGSCHE COURANT/PETER LOTMAN

Twee keer derby Hellas-Hercules
Wendy van Leent scoort negen maal