Collectief sterk Hellas blijft maar winnen

Den Haag – Zonder tot groots spel te komen, wonnen de handballers van Hellas overtuigend met 32-27 van het opleidingsteam van Volendam. Bij de rust was het 18-15 voor het team van coach Hans van Dijk, dat koploper blijft in de eredivisie.

De eerste helft lieten de Hellenen nog steken vallen, maar in de laatste periode van het duel pakten zij het goed op als sterk collectief.

Aanvoerder Loek van Bergen en Henegouwen: ,,Dat is dit seizoen onze grote kracht. Al gaat het soms wat minder, dan blijven we als team knokken en elkaar helpen. Dat heeft al veel punten opgeleverd. Ook tegen Volendam was het in het begin lastig, maar we bleven scherp en hebben daardoor verdiend gewonnen.”

Doelpunten Hellas: Donny Vink (12, waarvan 5 strafworpen), Pepijn Michielsen (8), Ubbo Starrenburg (4), Robin Nagtegaal (3), Wessel Coster (2), Thierry van Zundert, Loek van Bergen en Henegouwen en Ricardo Holman.

REGIODERBY

WHC/Hercules had in de regioderby in de eerste divisie geen grote problemen met HVV’70. Na de 20-13 ruststand won het team van coach Zsigmond Makay met 29-22.

De tweede helft was bij de thuisclub door de ruime voorsprong de scherpte er vanaf. Technisch fouten en onbenutte kansen maakten de partij er rommeliger op.

Boy Koreneef (7), Erwin Roeleveld, Mark Broers (beiden 4), Otto Schimmel, Stefan Coster en Ziggy Eijsenring (allen 3) waren de beste schutters.

Bij HVV waren Wessel Kuiper en de broers Jelle en Maarten Versluijs de opvallendste spelers.

AD SPORT/PETER LOTMAN

Wedstrijden komend weekend