GEMINI NAAR KWARTFINALE BEKER NA STUNT TEGEN HELLAS

Zoetermeer – De handbalsters van Gemini hebben hun reputatie als reuzendoder meer dan waargemaakt. In de achtste finales van het bekertoernooi klopte de ploeg van coach Marco van Linstee even verrassend als overtuigend eredivisieclub Hellas met 21-17 na een 10-10 ruststand.

Gemini bereikte daarmee de kwartfinales en op de overwinning viel niets af te dingen.

De Zoetermeerse club, uitkomend in de tweede divisie, had in de voorrondes gewonnen van VELO en het opleidingsteam van Quintus, teams die ook al een divisie hoger spelen. In de regiofinale werd Foreholte, de koploper van de tweede divisie, uitgeschakeld.

Hellas, dat in de competitie maar moeizaam de punten bij elkaar sprokkelde, was dus gewaarschuwd.

Dat mocht niet baten, want opnieuw toonde Gemini geen enkele angst voor de grote zus uit Den Haag.

Met lef en overtuiging werd Hellas direct vanaf het begin onder druk gezet.

Coach Van Linstee: ,,Super; ben trots op die meiden.”

Collega Witjens: ,,Geen mentaliteit en geen doorzettingsvermogen.”

AD/HC/PETERLOTMAN

Donderdagavond 1/8 finale NHV beker: Heren Hellas - Tachos