HAAGSE HANDBAL DAGEN GROEIEN FORS

Den Haag – Al weer voor de zesde keer wordt vrijdag 21, zaterdag 22 en zondag 23 augustus gestreden om de Ooievaarscup tijdens de Haagse Handbal Dagen. Het evenement is niet meer weg te denken als voorbereidingstoernooi op het nieuwe seizoen. Deze editie nemen er zelfs acht teams deel bij zowel de vrouwen als de mannen.

Het initiatief destijds van trainer Alex Curescu is inmiddels uitgegroeid tot een driedaags toernooi waaraan de clubs graag deelnemen. Curescu: ,,Het was toch te gek, dat we hier in de regio geen aansprekend toernooi hadden in de aanloop naar de competitie. Daarom ben ik er zes jaar geleden met een paar enthousiaste mensen aan begonnen. Eerst met een paar mannenploegen en daarna is het uitgegroeid tot een volwaardig evenement met ook vrouwenteams. We blijven werken aan verdere verbetering.”

Bij de vrouwen bestaat poule A uit: Quintus, Hellas, SEW en Antwerpen.

Poule B wordt gevormd door:  het Zwitserse LC Brühl, DOS, St Truiden uit België en VZV.

Bij de mannen bestaat poule A uit: Quintus, Hercules, Hellas en WHC.

Poule B wordt gevormd door: Swift Arnhem, Aristos Amsterdam,  HARO Rotterdam en het Belgische Olse Merksem.

Het toernooi begint vrijdag om 19.00 uur in de sporthal aan de Laan van Poot met de mannenderby Hercules-Quintus. Zaterdag starten de wedstrijden om 12.00 uur  en zondag om 10.00 uur in sporthal Loosduinen en de Hellashal. Zondagmiddag vanaf 14.00 uur zijn aan de Laan van Poot de duels om de derde plaats en de finales.

Voor het totale speelschema zie: www. Ooievaarscup.nl

AD/HAAGSCHE COURANT/PETER LOTMAN

Milan!