HANDBALLERS HELLAS HOUDEN TWINTIG MINUTEN KNAP STAND

Den Haag – Op een overwinning tegen E&O hadden de handballers van Hellas niet gerekend. Daarvoor is de Drentse ploeg op dit moment te sterk voor de door blessures geteisterde Hagenaars. Een acceptabele uitslag neerzetten, was het streven van coach Neso Saponjic. Dat lukte uiteindelijk met 19-34 niet, maar de thuisclub bleef aanvankelijk redelijk in het spoor.

De start van Hellas was veel beter dan de laatste weken. De verdediging stond goed en daarachter keepte Maikel Takken een sterke wedstrijd. Bij 5-3, in de twaalfde minuut, nam E&O een time-out. Toch bleef Hellas bij de les, maar verzaakte afstand te nemen door slordig afronden en balverlies dat direct met een tegenbreak werd afgestraft.

Na twintig minuten keek Hellas nog steeds tegen een keurige 8-9 achterstand aan. Toch kwam E&O bij de rust al op een 11-16 voorsprong. De Hellenen begonnen onzeker aan de tweede helft en de Emmense opponent schakelde naar een hogere versnelling. Daarbij hadden de Haagse schutters het vizier te scherp staan, want in een kwartier schoten ze elf uitgespeelde kansen op het aluminium. Ondanks goed keeperswerk van Takken werd het 14-24 en was de partij gespeeld.

Coach Saponjic: ,,Helaas hebben de opbouwers en cirkelloper niet hun niveau gehaald en dan ben je kansloos. Wessel de Groene met vier en Jack van Straten met drie doelpunten speelden goed. Tom Visser was weer inzetbaar en speelde verdedigend sterk. E&O heeft verdiend gewonnen, maar de uitslag is toch wel een beetje vertekend. We moeten hieruit de les halen dat iedereen honderd procent moet geven om te winnen.”

AD/HAAGSCHE COURANT/Peter Lotman

VROUWEN HELLAS NAAR KWARTFINALE