HANDBALLERS HELLAS OP WEG NAAR PLAY-OFFS EREDIVISIE

Amsterdam – De handballers van Hellas zijn in de nacompetitie hard op weg het algeheel periodekampioenschap binnen te halen. Ook de derde wedstrijd van die cyclus won de ploeg van trainer/coach Nico Stet met overtuiging. In Amsterdam was DSS/Aristos met 19-26 niet opgewassen tegen de dominante Hagenaars.

De Hellenen behaalden de overwinning zonder tot hoogstaand spel te komen. Het was een fysiek harde wedstrijd waarbij de thuisclub de overtredingen niet schuwde. Veel tijdstraffen waren het gevolg. Coach Stet: ,,Het waren keiharde en vaak onhandige acties waardoor het geen prettige wedstrijd was om te spelen en om naar te kijken. Gelukkig zijn we heel gebleven.”

Binnen tien minuten pakten de Hagenaars al een 1-5 voorsprong. Die marge bleef via 5-10 en 7-13 behouden tot de 8-14 ruststand. Op dat moment was al duidelijk dat het ook in dit duel niet mis kon gaan voor Hellas dat zo graag de weg omhoog naar de eredivisie wil weer inslaan. In het tweede half uur bleven de manschappen van coach Stet steeds ruim op voorsprong. Mede door goed keeperswerk van zowel Stefan Stapper als Bart Ravensberg bouwde Hellas de marge uit via 9-16 naar 12-22. In de laatste tien minuten kon Stet nog wat doorwisselen en zaken uitproberen waardoor de teller eindigde bij de 19-26 eindstand.

Coach Stet was niet echt tevreden ondanks de duidelijke zege. ,,We hebben vanaf het begin weer te veel kansen laten liggen. Alle spelers deden daar aan mee, dus erg solidair. We zijn niet in gevaar geweest en de punten zijn binnen.”

Doelpunten Hellas: Semmy Boekee (5), Wessel Coster (4), Samir Benghanem (3), Ubbo Starrenburg (3), Stefan Coster (3), Jeffrey Zevenbergen (3), Daan Kulker (2), Loek van Bergen en Henegouwen, Ricardo Holman en Wessel Kuiper.

AD HAAGSCHE COURANT/Peter Lotman

Heren 3 gepromoveerd!