HANDBALLERS HELLAS REVANCHEREN ZICH TEGEN LIMBURG LIONS

Den Haag – De handballers van Hellas doen weer volop mee in de strijd om de titel van de eerste divisie. Na de zeperd vorige week tegen DIOS revancheerde de ploeg van trainer/coach Nico Stet zich knap tegen Limburg Lions. Met 29-25 klopten de Hagenaars de ongeslagen koploper.

In de eerste helft leek Hellas nog niet bekomen van de tik die het vorige week kreeg. Het ging opnieuw allemaal moeizaam en de 12-15 achterstand bij de rust beloofde niet veel goeds. Na de donderspeech van coach Stet en een aantal omzettingen in de ploeg kwam de thuisclub echter plotseling op gang. Met de jeugdige Wessel Coster en Tim Meijer in de ploeg en de uitblinkende Stefan Coster kwam Hellas na twintig minuten naast de Limburgers: 20-20.

Inmiddels was Loek van Bergen en Henegouwen in de eerste helft uitgevallen met een enkelblessure en had Stet de andere opbouwer, Ubbo Starrenburg, naar de kant gehaald. Wessel Coster speelde vooral ook in verdedigend opzicht een sterke partij. Met Samir Benghanem aan de cirkel en Richard Werner in de linkerhoek was Hellas niet te stuiten. Ook de beide keepers, Stefan Stapper en Bart Ravensbergen, droegen hun steentje bij aan het succes van de ploeg.

Stefan Coster nam de ploeg op sleeptouw. Hij scoorde niet alleen achtmaal, maar ontpopte zich in tegenstelling tot vorige week nu ook als de leider van het team. Het mooiste bewaarden de Hellenen voor het laatst. Een ‘vliegertje’ aangespeeld door Daan Kulker werd feilloos afgerond door Semmy Boekee, die zijn totaal daarmee bracht op vijf doelpunten.

Coach Stet: ,,Die jonkies hebben onbevangen gespeeld. Zij trokken zich niets aan van de tegenstander. Ik heb genoten van ze. We doen nu weer mee bovenin. De ontlading na afloop was enorm.”

AD HAAGSCHE COURANT/Peter Lotman

HELLAS KAN VOC NIET AFSTOPPEN