Handballers van Hellas leven tussen hoop en vrees

Den Haag – De handballers van Hellas leven tussen hoop en vrees. Zaterdag, op de laatste speeldag van de competitie, valt de beslissing in de eredivisie. Dan wordt duidelijk wie naast Houten de tweede plaats verovert met als beloning de nacompetitie voor de prestigieuze BENE-League.

Het gaat tussen de Hagenaars en DSF Arnhem. Het verschil bedraagt één punt in het nadeel van de Hellenen. Arnhem ontvangt thuis het Limburgse BFC. Hellas krijgt op hetzelfde moment aan de Laan van Poot (20.00 uur) de andere Limburgse club, Handbal Venlo, op bezoek. Alleen bij verlies van Arnhem en de eigen winst kan Hellas aanspraak maken op die tweede plek.

REALISTISCH

Aanvoerder Loek van Bergen en Henegouwen is realistisch als hij de kansen van zijn team beoordeelt.

,,We hebben het helaas niet meer in eigen hand. Het enige dat we kunnen doen, is afwachten. Zelf winnen en dan hopen dat Arnhem een misstap maakt. Als zij winnen, hebben ze die tweede plek ook verdiend. Zo simpel is het. Wij gaan zaterdag voor de overwinning zoals we elk weekend hebben gedaan. De druk ligt bij Arnhem, want zij moeten zelf de tweede plaats verzilveren. Dat geeft extra spanning.”

Hoe de ontknoping ook uitpakt, Hellas mag onder de nieuwe trainer/coach Hans van Dijk terugkijken op een prima seizoen.

Van Bergen en Henegouwen: ,,Wij zijn erg tevreden met dit seizoen tot nu toe. We hebben in een prettige sfeer goede wedstrijden gespeeld. De samenwerking met de trainer, de staf en onderling tussen de spelers was optimaal. We zitten ook nog in de kwartfinale van de beker en dat is een mooi toetje.”

AD SPORT/PETER LOTMAN

Activiteiten komend weekend