HC1 op het NK – verslag

Eindelijk was het zover: zaterdag 16 april 2016 was het NK voor de mannen C1 in de Sporthallen Zuid in Amsterdam.

Iedereen was er netjes op tijd, de meesten toch wel zenuwachtig, want de verwachtingen waren hoog. Na een kort praatje in de kleedkamer, werd er goed warm gelopen. De eerste wedstrijd was tegen Snelwiek. Snelwiek kwam met 1-0 voor en daarna met 2-1. Vervolgens had Hellas het voor het zeggen. Door goed te verdedigen (op onze bekende manier) konden we de bal vaak vroegtijdig veroveren, zodat Snelwiek weinig tot schieten kwam. In de aanval werd er volop gecombineerd en waren er mooie doelpunten te bewonderen. Uiteindelijk werd het een eenvoudige 31-10 overwinning.

Een beetje op adem komen, genoeg drinken, een banaantje voor de energie en iedereen was weer klaar voor de volgende wedstrijd: tegen WHC. Ook nu eerst achter 0-1, 0-2, 1-3, 2-4, 3-5, maar ook nu bleven we ons eigen spelletje spelen en met een supergoed keepende Rob, werd er langzaam een voorsprong opgebouwd. Ook deze wedstrijd weer gave combinaties in de aanval. Bij 12-7 voor stokte onze doelpuntenmachine even. En WHC sloop langzaamaan dichterbij. Het publiek kreeg het benauwd…maar de boys bleven koel en speelden nog steeds hun eigen spelletje. Op een gegeven moment stond het gelijk (13-13), het publiek kreeg het nog benauwder…de boys bleven nog steeds koel en speelden nog steeds hun eigen spelletje. De doelpuntenmachine kwam weer op gang en we scoorden drie maal achter elkaar…en daar klonk het eindsignaal en de boys sprongen in het rond en vierden een feestje !!!

Maar er stond nog een wedstrijd op het programma, tegen Aalsmeer. En die mocht niet onderschat worden. Dat deden de boys ook niet, want ook nu werd er weer goed warm gelopen. En ook nu was er eerst een 0-1, 0-2 en 1-3 achterstand. Deze wedstrijd waren jullie verdedigend iets slordiger en dat zie je meteen in de tegendoelpunten. Gelukkig scoorden jullie ook genoeg met vlotte en leuke combinaties. Uitendelijk werd het een eenvoudige 38-25 overwinning !!

En dat betekende: NEDERLANDS KAMPIOEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wat een gaaf resultaat van dit team !! Het was wachten tot na de damesfinale op de prijsuitreiking. Voor iedereen een gouden medaille en voor het hele team DE schaal.  En daar zijn natuurlijk mooie en blije foto’s van. En er zijn veel foto’s gemaakt gedurende de dag (Jet en Anneke bedankt). Iedereen heeft er daardoor van mee (en voor na)  kunnen genieten op Facebook. TOP!

Jongens B: heel veel succes op het NK zaterdag 23 april !!!!!!

AJ Sports Hellas: ondertekening sponsorcontract
Coach Nico Stet heeft staf Hellas rond