HELLAS BREEKT PER DIRECT MET TRAINER ERIK VAN DER WEL

Den Haag – De handbalvereniging Hellas heeft met onmiddellijke ingang de samenwerking met trainer/coach Erik van der Wel beëindigd. Volgens voorzitter Anneke van Zanen-Nieberg ,,is het verschil van inzicht tussen de damesselectie en Erik te groot om op deze manier samen verder te gaan.”

De resultaten vormen niet de directe aanleiding. Hellas staat ondanks veel blessures stevig op de vijfde plaats in de eredivisie. Een plek voor de play-offs in de kampioenspoule is al vrijwel zeker gesteld. ,,Wij betreuren het, dat we op deze manier afscheid moeten nemen van Erik van der Wel,” laat Van Zanen-Nieberg weten. ,,Maar soms moet je van dit soort onplezierige maatregelen nemen in het belang van de club.”

De 65-jarige oefenmeester is verrast door het besluit van zijn vereniging. Van der Wel: ,,Ik ben er volledig door overvallen. Heb het beslist niet zien aankomen. We hebben onder moeilijke omstandigheden goed gepresteerd. Er was voor mij geen enkel signaal dat hierop wees.“

Van der Wel, al sinds zijn achttiende jaar een echte Helleen, was al eerder oefenmeester van de Haagse topclub. Hij werd in 2005 Nederlands kampioen met de vrouwen van  Hellas en behaalde ook landstitels met de jeugdploegen. Assistent Fred Michielsen neemt voorlopig tot het einde van het seizoen de taken van hem over.

AD HAAGSCHE COURANT/PETER LOTMAN

GEVORMD DOOR DE OORLOG