HELLAS-COACH JORIS WITJENS: JE BENT NOOIT KANSLOOS

Den Haag – De handbalsters van Hellas spelen het duel om de Supercup zaterdag in het Limburgse Panningen. Het duel tussen de (verliezend) bekerfinalist en landskampioen Sercodak/Dalfsen begint in sporthal De Heuf om 13.30 uur. De wedstrijd staat onder leiding van de scheidsrechters Weijmans/Wolbertus.

Hellas bewaart slechte herinneringen aan de recente duels met Dalfsen. Vorig jaar was de Haagse ploeg in het met 41-20 verloren duel om de Supercup kansloos. Ook in de bekerfinale in mei van dit jaar had Hellas met 33-19 niets in te brengen tegen de veelvoudig kampioen en bekerwinnaar.

Coach Joris Witjens, die met een fitte selectie kan aantreden, gaat desondanks met vertrouwen de strijd aan. ,,Dit is weer een nieuwe wedstrijd. Kansloos ben je nooit in de sport.”

Om 16.00 uur treffen de mannen van landskampioen BEVO en bekerwinnaar Volendam elkaar.

AD/HC/PETERLOTMAN

Zaterdag 27 september Supercup dames Dalfsen - Hellas