HELLAS EN TRAINER MAARTEN ROESTENBURG PER DIRECT UIT ELKAAR

DE KLIK TUSSEN COACH EN SPELERS IS VERDWENEN

Eredivisieclub Hellas heeft met directe ingang afscheid genomen van trainer/coach Maarten Roestenburg. De Amsterdammer was ruim anderhalf jaar, die grotendeels in het teken stond van de coronapandemie, verantwoordelijk voor de technische leiding. Als reden wordt opgegeven, dat ‘de klik tussen de coach en de spelers de laatste weken is afgenomen.’

Hellas kende een goede seizoenstart en het doel om in de top-4 van de eredivisie te eindigen, leek een realistische inschatting. Na de korte winterstop leed de Haagse ploeg echter een paar nederlagen en lijkt die klassering een (te) grote uitdaging te worden.

Voorzitter Bianca Rouwenhorst heeft donderdagavond voor de training het slechte nieuws aan Roestenburg moeten overbrengen.

,,Heel erg jammer, dat het zo gelopen is en dat we als bestuur en sectie topsport tot dit beluit hebben moeten komen. Helaas hebben we naar aanleiding van gesprekken met de spelersgroep hiertoe moeten besluiten. Naast de vele blessures en coronagevallen werd de laatste weken steeds duidelijker dat de chemie tussen coach en spelers is afgenomen. Dat heeft zijn invloed op het spel, de prestaties en het plezier. Met het oog op de toekomst hebben wij daarom besloten om afscheid te nemen van Maarten. Wij bedanken hem voor zijn inzet, creativiteit en betrokkenheid en wensen hem veel succes in de toekomst.”

OVERVALLEN

Roestenburg (42) volgde destijds de naar het buitenland vertrokken Fernando Nunes op. De fitness instructeur was daarvóór drie seizoenen oefenmeester bij zijn oude club Aristos en in het verleden ook bij het Haagse Hercules.

De gedreven en ambitieuze trainer werd overvallen door de mededeling van Hellas. ,,Ik had het totaal niet verwacht. Bizar gewoon. Ik snap er echt niks van. Maar ja, het komt wel goed. Ik moet het even laten bezinken.”

Hellas gaat in alle rust op zoek naar een nieuwe hoofdtrainer. Tot die tijd neemt Joris Witjens, voormalig topspeler van het eerste team dat in 2008 landskampioen werd, een aantal trainingen per week én de coaching voor zijn rekening.

De ervaren aanvoerder Loek van Bergen en Henegouwen neemt ook een deel van de trainingen op zich.

Ook hij betreurt de beslissing: ,,Voor geen van de partijen is het leuk om tijdens het seizoen uit elkaar te gaan. Het moreel van de groep was sterk gedaald door de tegenvallende resultaten. Het overgrote deel van de spelers heeft geen vertrouwen meer in zijn aanpak. Voor  de ontwikkeling van deze jonge groep is het dan beter om per direct een andere weg in te slaan. Op dit moment is dit het beste voor de club.”

AD SPORT/PETER LOTMAN

Jumbo Sportplaatjes Spaaractie