HELLAS-HANDBALLERS MOETEN OVERLEVEN TOT NACOMPETITIE

Den Haag – Dat het gehavende Hellas het niet zou redden tegen topclub BEVO stond bij voorbaat al vast. De Haagse handballers maken vanwege blessures een zware periode door. De nummer vier van de eredivisie had dan ook geen moeite de thuisclub met 13-35 kansloos te laten.

Het is voor het technisch duo Björn Budding/Neso Saponjic deze weken niet anders dan overleven tot aan het begin van de nacompetitie in de degradatiepoule. Tegen die tijd hoopt Hellas dat de meeste spelers weer fit zijn en dat een volwaardige eredivisieploeg op de been kan worden gebracht.

,,En dat gaat ook gebeuren,”, beloofde coach Saponjic met veel overtuiging. ,,Inzet en arbeid loont altijd. En straks zullen we laten zien dat wij in de eredivisie thuis horen. We moeten even door de zure appel heen en vooral proberen het zelfvertrouwen overeind te houden.”

Budding en Saponjic konden weer beschikken over Wessel Coster. De opbouwspeler en centrale man in de verdediging liet zien dat hij van grote waarde is voor de ploeg. Vanwege zijn herstel van de jumpersknie kon hij maar beperkt worden ingezet. ,,Als hij dan gewisseld wordt, zie je dat het meteen minder gaat,” aldus Saponjic, die tegen BEVO een beroep moest doen op een aantal talenten uit de junioren.

,,Die gasten van net zestien en zeventien jaar hebben het prima gedaan. Je mag alleen niet van ze verwachten, dat zij de kar al kunnen trekken. Maar hun spel toonde aan, dat het met de toekomst bij Hellas wel goed zit. Zij speelden met lef en dat is wat we nodig hebben.”

Bernie Vermeer zette de lijnen goed uit. Tim Fennis en Quinton Hofstra speelden een goede partij op de hoekposities. En ook Tim van Zanen verdiende een ruime voldoende, al had hij wat pech met de afronding. De beide keepers Jeroen van ‘t Hart en Maikel Takken speelden, ondanks de hoge uitslag, een goede partij.

AD HAAGSCHE COURANT/Peter Lotman

Secretaris/tijdwaarnemer gevraagd voor a.s. zaterdag bij HS1- E&O1