HELLAS HOUDT TWINTIG MINUTEN STAND TEGEN VOLENDAM

Volendam – Even leken de handbalmannen van Hellas in het bekerduel met Kras/Volendam voor een stunt te kunnen zorgen. In de eerste helft hielden de Hagenaars de regerend kampioen tot 12-11 knap bij. In het tweede half uur moesten de Hellenen toch het verschil tussen de top van de eredivisie en de eerste divisie ervaren toen de thuisclub nog ruim de eindstand op 26-17 bepaalde.

Geen halve finale dus voor de ploeg van trainer coach Nico Stet en zijn assistent Neso Saponjic. ,,Daar hadden we ook niet echt op gerekend,” was Saponjic na afloop reëel. ,,Daarvoor is het verschil gewoon te groot. Volendam heeft zo’n enorme bagage aan ervaring en kwaliteit. Het was alleen jammer dat wij bij 12-11 een paar belangrijke fouten maakten waardoor Volendam binnen vijf minuten naar de 14-11 ruststand kon uitlopen.”

Met snel aanvalsspel en vlotte combinaties hield Hellas de landskampioen en bekerhouder twintig minuten knap bij. Dat was op zich al een prestatie tegen het sterrenensemble. Vooral ook door de sterke verdediging en het uitstekende keeperswerk van Bart Ravensbergen bleef het een echte wedstrijd. Pas na het wisselen kon Volendam bij 18-12 ruimer afstand nemen. Saponjic: ,,We kwamen met te veel ontzag uit de kleedkamer. Onze aanvallers durfden te weinig het initiatief te nemen en daar maakte Volendam dankbaar gebruik van. Over de eerste helft kunnen we tevreden zijn, maar we hadden er achteraf gezien meer uit kunnen halen.”

Het laatste kwartier, toen de stand te ver was opgelopen, besloot coach Stet al zijn wisselspelers in te zetten. ,,Een prima leerschool om tegen deze toppers ervaring op te doen.”

Doelpunten Hellas: Ubbo Starrenburg (3), Semmy Boekee (3), Jeffrey Zevenbergen, Wessel Coster, Wessel Kuiper, Stephan Coster (allen 2), Daan Kulker, Jelmer Laernoes en Samir Benghanem.

AD HAAGSCHE COURANT/Peter Lotman

HBJ1 kampioen!!