HELLAS MAAKT FLINK  INDRUK TEGEN TITELKANDIDAAT DOS

HELLAS MAAKT FLINK INDRUK TEGEN TITELKANDIDAAT DOS

Den Haag – De handbalsters van Hellas hebben hun sterke vorm van de laatste weken bevestigd. In de rechtstreekse confrontatie met titelkandidaat DOS klopte de ploeg van trainer/coach Fred Michielsen de medekoploper met 29-28. Ook bij de rust beschikte de thuisclub bij 12-11 over een minieme voorsprong.

De ploeg uit Emmer-Compascuum promoveerde naar de eredivisie. Door de vele versterkingen, onder wie Kelly Dulfer van Quintus, en vijf speelsters van de Handbal Academie is de formatie van Paul van Gestel direct gebombardeerd tot titelkandidaat. Het gelouterde Hellas heeft met de zwaar bevochten overwinning de juiste verhoudingen weer voor even hersteld.

De partij leverde veel strijd op, maar ook veel technische fouten aan beide kanten. Door het spannende scoreverloop bleef het duel tot de laatste seconde boeien. DOS hield veel druk op de verdediging van Hellas en trad zelf stevig op in de eigen dekking.

Vooral Dulfer was vanaf de opbouw en de cirkel een plaag voor Hellas. Toch behield de Haagse ploeg steeds een kleine voorsprong. Na het wisselen lukte het Hellas aanvallend meer te domineren. ,,Maar”, zag coach Michielsen,” we misten te veel vrije kansen. En we vergaten de rust te bewaren.”

Door de snelle tegenaanvallen kwam de thuisclub in het verloop van de tweede helft op 29-25. Op dat moment verzuimde Hellas de partij definitief in het slot te gooien. In de laatste twee minuten moest het twee keer een tijdstraf incasseren. Met vier tegen zes speelsters leek de zege nog uit de vingers te glippen. DOS profiteerde goed van de overtal en bracht het verschil terug tot 29-27. In de laatste seconde leverde een strafworp zelfs nog de 29-28 op.

Doelpunten Hellas: Angelique van Duijvenbode (8), Celine Michielsen (6), Shantella Smid (5), Talisa Groen (4), Esmee Dekker (3), Fenne Rijks, Lisanne van Vliet en Dunja Zornic.

AD HAAGSCHE COURANT/ Peter Lotman

Kanjer van de week Eva Bagchus