HELLAS MAAKT INDRUK IN SLOTFASE

De mannen van Hellas leverden voor eigen publiek een prima prestatie door Tachos op een 31-31 gelijkspel te houden. Uitblinker Kevin Pronk zorgde eerste voor de 30-30 en vervolgens zorgde de slimme opbouwer ook nog eens voor de 31-30. De buit leek binnen voor de Hellenen, maar met nog drie seconden op de klok schoot de altijd gevaarlijke Joep Voermans de Waalwijkers alsnog naar een punt.

Het was trouwens nog knap, dat Hellas terugkwam tot die puntendeling. Bij de rust was het 15-18 voor Tachos en tien minuten voor tijd zelfs nog 23-26. Een sterke slotfase van het team van coach Richard Rijkens bezorgde de Hagenaars toch nog een verdiend gelijkspel.

Toch waren Rijkens en zijn mannen zwaar teleurgesteld na afloop. ,,Wij hielden onze 31-30 voorsprong vast tot in de laatste seconde. De vrije bal voor Tachos moest nog genomen worden toen de tijd al voorbij was. Volgens de scheidsrechters moest de klok drie seconden terug en dat was genoeg tijd om de schutter van Tachos te lanceren. Helaas ging de bal door het blok nog in het doel. Heel erg zuur.”

Overigens floten de arbiters André Hommen en Laurens van Kessel een prima wedstrijd. Bij Hellas waren de spelers vooral boos op zichzelf, aldus Rijkens. ,,Prima die frustratie, want dat betekent dat je er van baalt dat je gelijkspeelt tegen een top-3 ploeg. Dat zegt voldoende over de juiste instelling om te willen winnen”, aldus de realistische Rijkens.

Kevin Pronk was met 10 doelpunten weer de gevierde man bij Hellas en dus bijna matchwinnaar. Joey van Dalen en Olivier Beltman schoten beiden 6x raak.

ZAKELIJKE OVERWINNING HELLAS
Hellas Pubquiz 2024