Hellas mist kansen maar wint toch

Den Haag – Niet goed spelen en toch winnen. De handballers van Hellas toonden als koploper van de eredivisie aan dat zij een echte kampioenskandidaat zijn. Met 28-25 (rust 13-12) klopten zij het sterke Arnhem ondanks een mindere partij.

Donny Vink was opnieuw de beste schutter met tien doelpunten. Ook Pepijn Michielsen (negen) was goed op schot.

Coach Hans van Dijk: ,,We hebben veel kansen gecreëerd, maar helaas was de afronding niet zoals de afgelopen weken. Toch ben ik tevreden. Iedereen heeft alles gegeven en we hebben veel mentale veerkracht getoond. Die gasten hebben gestreden voor wat ze waard waren. De saamhorigheid was doorslaggevend en dat doet me goed. Het is een team, dat voor elkaar door het vuur gaat. Er kan een keer een mindere dag tussen zitten, maar als je dan toch de punten pakt, doe je mee om de titel.”

GEWONNEN PUNT

Het opleidingsteam van Quintus behaalde in de eredivisie een knap 26-26 gelijkspel tegen Tachos. Vlak voor tijd stond de thuisclub twee doelpunten voor, maar de Waalwijkers kwamen langszij en vervolgens pakten zij een voorsprong van twee doelpunten.

Coach Jack van Lier nam een time-out en haalde de keeper naar de kant voor een extra veldspeler. Zijn ploeg scoorde en vervolgens leverde de man-to-man verdediging balbezit op. Yannick Boers werd aanvallend onreglementair afgestopt op eigen helft met een rode kaart en strafworp als gevolg.

Dat resulteerde in een zwaarbevochten gelijkspel voor Quintus, dat in Sjoerd Verlaan de uitblinker kende.

Coach Van Lier: ,,Dit voelde wel als een gewonnen punt.”

AD SPORT/PETER LOTMAN

Wedstrijden komend weekend