HELLAS STRIKT OUD-SPELER JORIS WITJENS ALS TRAINER

Den Haag – Joris Witjens is benoemd tot trainer/coach van de handbalsters van Hellas. De 34-jarige oefenmeester volgt aan het einde van het seizoen interim-trainer Nico Stet op bij de Haagse eredivisieclub. Witjens is nu nog trainer van de mannen van DIOS.

Hellas heeft met het binnenhalen van Witjens een belangrijke slag geslagen en de andere clubs in de regio afgetroefd. Voorzitter Anneke van Zanen-Nieberg: ,,We zijn  blij dat we Joris hebben kunnen strikken. Zijn enthousiasme geeft ons het volste vertrouwen dat we volgend seizoen weer een rol van betekenis spelen. We gaan met hem weer terug naar het echte Hellasspel: snelheid, techniek en creativiteit. En het naar de top begeleiden van onze talentvolle jeugd.”

Witjens is als echte Helleen terug bij de club waar hij als speler (landstitel 2008) en jeugdtrainer successen behaalde. ,,Ik ben trots dat ik nu als hoofdtrainer aan de slag kan. Een hele eer en ik sta te popelen om te beginnen.” Linda Tuik (manager) en Bart Uijtdebroek (keeperstrainer) blijven werkzaam in de staf. Binnenkort wordt de assistent-trainer en coach van het tweede team bekend gemaakt.

Eerste taak van Witjens is het behouden van sterkhouders Talisa Groen en Angelique van Duijvenbode, die worden begeerd door landskampioen Dalfsen. ,,Ik wil de hele ploeg bij elkaar houden en zeker die twee topspeelsters.”

AD HAAGSCHE COURANT/Peter Lotman

OPGEVEN STAAT NIET IN WOORDENBOEK VAN HELLAS-MANNEN
Joris Witjens komend seizoen trainer dames